Informace ČTÚ proti zneužití "DIAL UP" Internetu
Informace ČTÚ k možnosti provedení preventivních opatření proti zneužívání “dial up” přístupu na Internet prostřednictvím telefonních linek se zvýšenou tarifikací Informace ČTÚ k možnosti provedení preventivních opatření proti zneužívání "dial up” přístupu na Internet prostřednictvím telefonních linek se zvýšenou tarifikací Na základě podání námitek proti vyřízení reklamace několika desítek uživatelů využívající internetového připojení “dial up” přístupem se Český telekomunikační úřad (dále jen “Úřad”) začal z vlastního podnětu zejména v období 02-03/2003 zabývat informacemi o zneužívání telefonních linek poskytujících služby se zvláštním tarifem. Po prověření všech dostupných informací a po provedení analýzy získaných poznatků došel Úřad ke zjištění, že někteří poskytovatelé telekomunikačních služeb používají přidělené přístupové kódy pro poskytování telekomunikačních služeb v rozporu s Číslovacím plánem veřejných telefonních sítí. Zároveň dochází u poskytovatelů telekomunikačních služeb i k porušování generální licence GL - 25/S/2000 k poskytování přídavných dalších telekomunikačních služeb založených na přenosu hlasu a generální licence GL - 28/S/2000 k poskytování telekomunikačních služeb (zprostředkování přístupu uživatelů ke službám sítě Internet). Úřad, jako správní orgán podle zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění pozdějších předpisů, a podle zákona č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, již zahájil z vlastního podnětu s dotčenými subjekty správní řízení ve věci porušení zákona o telekomunikacích. Vzhledem k tomu, že je nezbytné neprodleně minimalizovat negativní ekonomické dopady na koncové uživatele telekomunikační sítě, vydává Úřad tuto informaci. Podvodná přesměrování na telefonní linky se zvláštním tarifem Vzhledem k tomu, že některé společnosti poskytující informace prostřednictvím Internetu využívají při “dial up” internetovém připojení zákazníků podvodná přesměrování na telefonní linky služeb se zvláštním tarifem, doporučuje Český telekomunikační úřad uživatelům jako základní preventivní opatření realizaci zejména následujících opatření: a) SW zásahy v PC:
b) omezení odchozích telefonních hovorů:
c) dodržování základních kritérií bezpečného chování při práci na Internetu:
Uvedená problematika je podrobně popsána na internetových odkazech, zejména : Informace Sdružení obrany spotřebitelů České republiky:
Informace společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s.: Další informace:
Ing. David Stádník v.r. předseda Českého telekomunikačního úřadu zdroj: ČTÚ | |
AliaShop - prodej dovolených, stavebního spoření a hypoték, PF a připojení k internetu | |
Tematické zprávy: Přichází zlatý čas dividend na valných hromadách.. ČEZ oficiálně ke svým podílům na REAS Vyznejte se na finančním trhu |
Poslední zprávy z rubriky Jak na to:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz