Zlín: Dopravní společnost pořídí čtyři nové bateriové trolejbusy
Zlín - Smlouvu na dodávku čtyř nových bateriových trolejbusů podepsali v pondělí 28. února ředitel Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josef Kocháň a obchodní ředitel firmy SOR Libchavy Filip Murgaš. Osmdesát pět procent nákladů bude uhrazeno ze získané dotace EU v rámci Integrovaného regionálního operačního programu.
Dopravní společnost Zlín – Otrokovice pořídí do svého vozového parku čtyři nové bateriové trolejbusy SOR TNS 12. S jejich pravidelným nasazováním se počítá především v Otrokovicích na trase nynější autobusové linky č. 55, jejíž část se nyní vybavuje novým trolejovým vedením. Smlouvu o dodávce čtyř vozů podepsali 28. února ve Zlíně ředitel DSZO Josef Kocháň a obchodní ředitel společnosti SOR Libchavy Filip Murgaš.
Předmětem dodávky budou 4 dvanáctimetrové nízkopodlažní trolejbusy s karoserií SOR a elektrickou výzbrojí od firmy Cegelec. Jde o třídveřové vozy, plně klimatizované, s přední kamerou i s kamerami u dveří, budou mít 33 míst k sezení. Do výbavy budou patřit rovněž dveřové sčítací rámy, což je technologie, která automaticky registruje počty nastupujících a vystupujících cestujících a shromažďuje bez lidského zásahu důležitá data, jež lze použít například při plánování počtu spojů a tvorbě jízdních řádů.
„Je to pro nás po Praze druhá významná samostatná zakázka na dodávku trolejbusů. Věříme, že budete spokojeni,“ řekl ve Zlíně obchodní ředitel SORu Filip Murgaš.
Podstatné je, že jde o tzv. parciální neboli bateriové trolejbusy, které jsou vybaveny trakčními bateriemi pro jízdu až 15 kilometrů mimo trolejové vedení. To je klíčová podmínka pro vozidla plánovaná v Otrokovicích, kde budou trolejbusy jezdit část linky 55 pod trolejovým vedením a část – od nadjezdu po Štěrkoviště – v nezatrolejovaném úseku při odebírání energie z baterií.
DSZO vypsala v loňském roce na dodávku nových trolejbusů veřejnou obchodní soutěž. Svou nabídku do ní podaly dvě firmy. Jako výhodnější byla vyhodnocena nabídka společnosti SOR Libchavy. Vysoutěžená cena bateriového trolejbusu činí 10,150 milionu korun (bez DPH). „Celý projekt získal podporu z fondů EU v rámci Integrovaného regionálního operačního programu a jeho Integrovaného plánu rozvoje území Zlín. Dotace dosahuje 85 procent uznatelných nákladů,“ uvedl Jaromír Schneider, který má v DSZO přípravu dotačních projektů na starosti.
„Jde o první trolejbus SOR s elektrovýzbrojí od firmy Cegelec. Věříme, že nově vyvinutá elektrická výzbroj bude kvalitní a že se v provozu osvědčí,“ poznamenal ředitel DSZO Josef Kocháň.
Podle uzavřené smlouvy je výrobce povinen dodat všechny čtyři nové trolejbusy v termínu do 12 měsíců od podpisu smlouvy.
TZ DSZO
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Příspěvek na péči 2024 - kalkulačka: výška příspěvku na péči zůstává stejná jako v roce 2022 a díky inflaci si za příspěvek poživatelé pořídí méně slu
- Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
- Nový stavební zákon
- Podílové fondy, investiční společnosti
- Zlín: Dopravní společnost pořídí čtyři nové bateriové trolejbusy
- Zlín: Bateriové trolejbusy převezmou od června dopravu do Kostelce a Štípy
- Zlín: Bateriové trolejbusy mají za sebou v Kostelci a Štípě rok provozu
- Plzeň získá nové bateriové trolejbusy Škoda
- Plzeň posílí o nové bateriové trolejbusy ze Škody Transportation
- Do Radčic a Malesic budou jezdit bateriové trolejbusy, zatím jen na zkoušku
- Plzeňské městské dopravní podniky nakoupí až 53 nových trolejbusů - celková hodnota kontraktu je 935 milionů korun
- Olomouc a Zlín budou mít nové tramvaje a trolejbusy, ale také linkové autobusy - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?