Banky během pandemie netlačí tolik na prodej, svou pomoc soustřeďují i jinde, ukázala studie
Po roční pauze z důvodu pandemie proběhlo letos na podzim další pokračování studie sloužící k porovnání kvality obsluhy reálných klientů u nejvýznamnějších tuzemských bank. A přineslo zajímavé výsledky. Nikoliv tedy co do pořadí hodnocení jednotlivých společností, kde si opět nejlépe vedli bankéři Air Bank následovaní svými kolegy z České spořitelny. Na třetí pozici se pak nově posunula Komerční banka namísto MONETA Money Bank, kterou odsunula na místo čtvrté.
„V loňském roce jsme bohužel byli nuceni nakonec naši pravidelnou každoroční studii vynechat a sami jsme tak byli velice zvědaví, jaké výsledky nám přinese letošní, v pořadí již sedmý, ročník vzhledem ke všem stávajícím okolnostem,“ otevírá bližší informace k aktuálním výsledkům Michal Skalický, senior consultant agentury Market Vision. „To vůbec nejzásadnější zjištění ovšem není pro sledované banky příliš lichotivé. Zatímco v letech 2018 a 2019 jsme měli zhruba třetinu klientů, kterým nebylo po vyřešení primárního požadavku nabídnuto nic dalšího ze strany bankéřů, letos byla takovýchto případů více než polovina, konkrétně 54 %. To znamená, že ač tito klienti měli potenciál k dalšímu jednání v podobě plánované půjčky, více než polovina bankéřů toho nedokázala využít a v žádném jednání s nimi nepokračovala,“ dodává Skalický.
V rámci studie proběhlo standardně po 10 návštěvách u každé z aktuálně 9 sledovaných bank. Výzkum je realizován formou tzv. mystery shoppingu, kdy spolupracovníci agentury navštívili pobočky své banky se záminkou ověření limitů platební karty a potenciálem v brzké době plánované půjčky pro další možné jednání. K tomu ovšem dochází pouze tehdy, pokud se bankéř aktivně zajímá o klientovy další potřeby, nebo alespoň nabídne zdvořilostní pomoc typu „Je to vše / Mohu Vám ještě s něčím pomoci?“, aj. V opačném případě klient z pobočky odchází.
„Očekávali jsme, že dlouhodobá snaha bank přesouvat své služby postupně více do digitálního prostředí, nyní ještě navíc umocněná situací kolem pandemie, se do obsluhy na pobočkách může a patrně i bude do jisté míry promítat, což výsledky letošního ročníku studie potvrzují. Srovnání s výsledky z roku 2019 ukazuje, že banky jako Česká spořitelna či Komerční banka si s danou situací prozatím dokázaly poradit nejlépe. V jejich případě dokázalo 6 z 10 navštívených bankéřů s klienty dále pracovat, u nejlepší Air Bank pokračovalo 8 jednání,“ uzavírá Skalický a dodává: „Zároveň ovšem vidíme, jakou pomoc banky v době pandemie a dalších aktuálních problémů poskytují společnosti, je tak nasnadě, že se jejich interní síly mohou nyní ubírat také jinam.“
Volně prodejná studie Půjčky 2021 přináší srovnání vývoje nejvýznamnějších poskytovatelů půjček na českém trhu v posledních osmi letech a obsahuje podrobné hodnocení všech 90 návštěv včetně detailních komentářů k hodnocení, je k dostání u agentury Market Vision. Jako doplňkové informace ke studii agentura dodává i veškeré materiály a dokumenty, které její „mystery shoppeři“ při návštěvách získali.
Společnost MARKET VISION je dlouholetým odborníkem na trhu v oblasti customer experience a competitive intelligence, mystery shoppingu a auditu prodejních sítí v odvětví automotive, telekomunikace, bankovnictví, pojišťovnictví, stavebnictví, retail, utility, gastro a zábava, farmacie a luxusní zboží. Jejím cílem je pomáhat klientům lépe se orientovat na trhu, zlepšovat vztahy se zákazníky, a tím zlepšovat samotné prodeje. Na trhu působí již 20 let.
Další zprávy o bankách
Poslední zprávy z rubriky Běžné účty:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna