Growww D.: Black Friday hlásí historická čísla. Do Vánoc čekají e-shopy další silné týdny
E-commerce trh ukazuje první čísla o listopadových nákupních akcích Black Friday nebo Cyber Monday. Oblíbené slevové akce lámaly rekordy už vloni, kdy se vlivem zavřených prodejen jinak než online nakupovat nedalo. Internetoví obchodníci i letos těží z nepříznivé covidové pandemie a v posledních týdnech před Vánoci rekordně navyšují rozpočty svých kampaní v rámci online marketingu. Zvyšující se trend výdajů za reklamu v regionu střední a východní Evropy lze pozorovat už od září. Historicky vůbec nejsilnější, jak ve výdajích na reklamu Google, tak v platbách za proklik (CPC), byl týden, kdy oba nákupní svátky probíhají.
Vlivem pandemie, kdy si zákazníci zvykli na nákupy na
internetu, ale i díky slevovým
akcím, dosahují internetoví obchodníci v předvánočním období rekordních
tržeb. Rostou i výdaje za reklamu v segmentu výkonnostního marketingu. V
regionu střední a východní Evropy se výdaje na reklamu
v e-commerce zvýšily meziročně o 33 procent. Pouze v
ČR se během listopadu výdaje zvýšily meziročně o 2 procenta.
„I když nakupující už mohou kombinovat kamenné
prodejny s e-shopy, je i letošní předvánoční období pro internetové obchodníky úspěšný. Meziroční tempo růstu se stabilně
drží okolo 20 procent,“ říká László Szabó, spoluzakladatel a
ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digital, která spolupracuje
s předními e-shopy na trzích střední a východní Evropy.
Češi v hlavní
loňské nákupní sezóně (listopad a prosinec) utratili 68 miliard korun. Podle
odhadů Growww Digital dojde letos k růstu v e-commerce okolo 20 procent.
V regionu střední a
východní Evropy navíc dochází k omezení v souvislosti
s COVID-19. Slovensko prochází lockdownem včetně uzavření kamenných
prodejen, kdy zůstávají otevřené obchody s potravinami nebo drogerie, Rumunsko je do 8. prosince ve stavu pohotovosti. Právě
Rumunsko dosáhlo vrcholu online nakupování už dva týdny před ostatními zeměmi a
to díky dřívějšímu datu Black Friday - tento
nákupní svátek slaví už 12. listopadu.
“Snížení mobility lidí dokazují už od 1. srpna letošního i údaje společností Facebook a Google. Důvodem jsou proticovidová opatření nebo lockdown, kdy lidé zůstávají z týdne na týden více doma. Stále jsou to však vyšší čísla než v roce 2020, který byl silným obdobím omezení a lockdownů. Počet zákazníků, kteří nakupují online se za poslední rok a půl výrazně zvýšil a velká část z nich nakupuje na internetu i nadále,” vysvětluje László Szabó.
László Szabó
spoluzakladatel a ředitel rozvoje Growww Digital
Poslední zprávy z rubriky Podnikání:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.