ENERGO linka Středočeského kraje již odbavila téměř 600 telefonických a emailových dotazů

ENERGO linka Středočeského kraje, která byla spuštěna na začátku listopadu, vyřešila do dnešního dne celkem 579 hovorů a emailových dotazů. Linka pomáhá především seniorům zorientovat se v situaci, kdy jejich stávající dodavatel energií ukončil svoji činnost a na jeho místo nastoupil dodavatel poslední instance.
Vzhledem k tomu, že stále velké množství klientů nevyvinulo žádnou činnost směrem ke změně dodavatele, rozhodl se Středočeský kraj linku ponechat v provozu.
Dotazy, se kterými se operátoři nejčastěji setkávají se týkají zejména plateb. Konkrétně komu mají zaplatit či kam se mají zákazníci obrátit v případě, že nejsou schopni hradit předepsané zálohy a dostali se tak do tíživé finanční situace. V neposlední řadě se dotazující ptají, jakým způsobem mají kontaktovat dodavatele, ke kterému chtějí přejít. Linka však řešila také například specifické dotazy typu „jak převést energie po zemřelém majiteli“ nebo „jak zajistit přepis občanů, kteří jsou doma v karanténě a nemají přístup k internetu.“
Bohužel však dosud nevyvinulo žádnou aktivitu způsobenou pádem společnosti Bohemia Energy velké množství klientů. „Máme informace z Energetického regulačního úřadu o tom, že stále přibližně čtvrtina klientů ze zhruba 900 tisíc napříč Českou republikou, žádným způsobem na vzniklou situaci nereagovala. Bohužel se ve velké míře může jednat o část seniorů či osamělých osob, kteří se v situaci neorientují a třeba ani netuší, že jsou v režimu dodavatele poslední instance. Rozhodli jsme se proto ponechat naši linku nadále v provozu,“ uvádí hejtmanka Středočeského kraje Petra Pecková.
Na tyto takzvané nekontaktní zákazníky je nyní zaměřena kampaň Energetického regulačního úřadu. Cílem je vyhledat a zaktivovat maximální počet z této skupiny zákazníků, protože režim dodavatele poslední instance je pouze na šest měsíců, a v tomto horizontu je nutné situaci řešit a přejít na standardní smlouvu.
Energo linka Středočeského kraje je nadále k dispozici na čísle 800 710 710 každý všední den od 8:00 do 16:00 hodin. Mimo tuto dobu je možné zasílat dotazy i s kontaktem na e-mail: ptejtese@kr-s.cz.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Stravenky a mzda 2020 - Jsou pro vás stravenky výhodnější než zvýšení mzdy?
- Sleva na manželku 2023 - 24.840 Kč. Slevu na manžela nebo manželku můžete uplatnit, pokud manželka / manžel nemá příjmy vyšší než 68.000 Kč.
- ENERGO linka Středočeského kraje již odbavila téměř 600 telefonických a emailových dotazů
- Na adventní program krajských muzeí a galerií uvolní Středočeský kraj téměř 600 tisíc korun
- Ve Středočeském kraji našlo již práci téměř 11 tisíc Ukrajinců
- V asistenčních centrech ve Středočeském kraji bylo za Velikonoce odbaveno 231 osob. Od začátku fungování více než 23 tisíc
- Rada Středočeského kraje projednala 10 žádostí o dotaci za více než 6 milionů korun ze Středočeského Fondu podpory včasné přípravy projektů
- Moravskoslezský kraj letos na školách proinvestuje více než 600 milionů
- Jihočeský kraj spouští bezplatnou telefonickou linku pro seniory, která jím pomůže s registrací na očkování
- Telefonická a emailová podpora prodeje eshopu pro německý trh - nabídka práce
Prezentace
25.04.2025 Vyšší spoluúčast přinese zajímavé výhody u…
16.04.2025 5 Xiaomi telefonů, které jsou teď v Česku za…
16.04.2025 Jak investovat v době nejistoty?
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Miroslav Novák, Citfin
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Trump rozvířil vody na komoditním trhu. Bude Brazílie vítězem?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets