Celozrnná žitná mouka se etabluje v libanonské kuchyni - exportní příležitost
Celozrnná žitná mouka se etabluje v libanonské kuchyni - exportní příležitost
03.11.2021 / 10:49 | Aktualizováno: 03.11.2021 / 11:01
I na Blízkém východě dochází postupně ke změně životního stylu a stravovacích návyků. Ještě před deseti lety nebyl v Libanonu k vidění jiný chléb než pšeničný bílý v podobě arabských placek pita, které slouží především k zabalení skopového, hovězího, či kuřecího masa. Výslední pokrm je známý pod místním jménem „shawarma“, v Evropě pokrm více zdomácněl pod řeckým názvem „gyros“.
Bílý pita chléb se vždy používal jako příloha k masům, sýrovým pomazánkám a zeleninovým salátům. V posledních několika letech je v nabídce široká škála nových pekárenských produktů. Velké popularitě se v Libanonu těší produkty francouzského typu, jako jsou bagety, croissanty a různé druhy černého chleba, jejímž základem je žitná celozrnná mouka.
Zejména mladá generace upřednostňuje produkty s vysokým obsahem vlákniny, minerálů a vitamínů. Výhodou zejména žitné celozrnné mouky je vysoká sytící schopnost s nižším obsahem lepku, vysokým podílem vlákniny a vyšším obsahem beta glukanů oproti klasické pšeničné mouce.
Právě žitná celozrnná mouka je novou exportní příležitostí pro české výrobce a exportéry, nejen z důvodu nastupujícího zdravého životního stylu, zejména u místní mladé generace, ale i díky faktu, že žito se v oblasti Blízkého východu vůbec nepěstuje a veškerá žitná mouka se dováží. Místnímu trhu zatím v tomto segmentu dominuje dovozová mouka ze SRN. Vzhledem k tomu, že v ČR již několik mlýnů disponuje moderními mlecími technologiemi, díky kterým je výsledná granulace mouky a zejména otrub srovnatelná s granulací mouky hladké, myslíme si, že libanonský trh je vhodným trhem pro české exportéry této komodity. Minimálně za pokus to stojí.
Ekonomický úsek ZÚ Bejrút
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.