To nejhorší je už za námi, říká ředitel Volkswagenu Diess. Jak se chce vypořádat s nedostatkem čipů?
Třetí čtvrtletí bylo složité na straně masovějších značek, značky prémiové si vedly docela dobře. V rozhovoru pro Bloomberg to uvedl výkonný ředitel VW Herbert Diess a následně hovořil o svém pohledu na další vývoj ve firmě i v celém odvětví, včetně tématu nedostatku polovodičů.
Diess zmínil, že čipy, které má firma k dispozici, používá nyní zejména pro vozy s vyššími maržemi. To nejhorší je ale podle ředitele v této oblasti za námi, čtvrté čtvrtletí bude lepší a dodávky čipů by se měly postupně zvyšovat. „Nedostatek bude znát i příští rok, ale měsíc po měsíci se bude situace lepšit,“ dodal Diess. Věnuje se VW stále myšlence, že by si firma vyráběla své vlastní polovodiče?
Na otázku možného zvyšování cen, které by reflektovalo rostoucí ceny vstupů, Diess odpověděl, že růst cen je nyní patrný na trhu s ojetými vozy a VW by mohl přikročit k tomu, že zredukuje prodejní pobídky, což je ale podle něj celosvětový trend. Na SUV od VW se nyní podle ředitele čeká až 6 měsíců, což je „kritické, protože zákazníci nejsou připraveni čekat tak dlouhou dobu.“ Delší dobu ale čekají i u jiných vozů, což ředitele „mrzí a firma dělá, co může, aby dobu zkrátila s tím, že příští rok se snad situace zlepší.“
Diess byl následně tázán na investice do elektromobility a výroby baterií. Ředitel odpověděl, že firma jen v Evropě postaví šest továren a celkové investice jsou v této oblasti stále plánovány. Je ale jasné, že je všechny nebude schopen financovat jen ze své rozvahy a podle ředitele je tak možné, že se objeví i příležitost pro další investory ve formě úpisu akcií nově vznikajících entit. VW již „podnikl nějaké investice v Číně a zvažuje je v USA“.
Bloomberg se Diesse ptal na to, zda si skutečně najal poradce z Goldman Sachs pro IPO společnosti Porsche. Konverzace ale skončila rychle: „Můžete nám k tomu něco říci? Ne, nemůžu.“ Bloomberg tak přešel k otázce elektrifikace motorek. Ta podle ředitele není tak naléhavá jako u aut, protože motocykly jsou ohledně emisí jen okrajovým tématem. Ducati, které je členem skupiny VW, ale i přesto přichází s novou závodní elektromotorkou.
Zdroj: Bloomberg Markets
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz