V 1. pololetí 2021 činilo snížení průměrného pojistného u sledovaného pojištění 38 GBP, protože řidiči měli prospěch z úspor nákladů, kterých dosáhli pojistitelé během pandemie COVID-19, resp. během omezení či úplného zastavení ekonomických aktivit. Tento závěr vyplývá z průzkumu relevantního trhu, který provedla ABI. Přitom se sledují ceny, jež spotřebitelé skutečně platí za pojištění. K tomu je účelné podotknout, že jiné průzkumy trhu se zaměřují spíše na vývoj sazeb. Pokud jde o vývoj ve 2. čtvrtletí 2021, tak z průzkumu ABI vyplývá, že:
- průměrná cena (pojistné) uhrazená za komplexní (sdružené) pojištění motorového vozidla ve 2. čtvrtletí 2021 činila 430 GBP. To bylo o 6 GBP méně než v předchozím čtvrtletí a o 30 GBP (o 7 %) méně než ve 2. čtvrtletí 2020,
- současné průměrné pojistné u komplexního (sdruženého) pojištění motorového vozidla ve zmíněné výši 430 GBP je nejnižší za posledních 5 let, tj. od 1. čtvrtletí 2016,
- ve srovnání se 4. čtvrtletím 2020 pokleslo dané průměrné pojistné v průběhu prvních šesti měsíců tohoto roku o 38 GBP.
Tento pokles pojistného je odrazem toho, že pojistitelé dosáhli úspor nákladů vzhledem k nižšímu počtu pojistných událostí v průběhu předchozího omezení či zastavení ekonomických aktivit. Prostě na silnicích bylo méně vozidel. V této souvislosti je třeba si uvědomit, že pokles pojistného nastal, i když na pojistitele sílí tlak vzhledem k neustálému růstu nákladů na opravy motorových vozidel.
Laura Hughes, ředitelka úseku neživotního pojištění v ABI, vyjádřila v zásadě uspokojení, pokud jde o vývoj na daném trhu, ale uvedla, že bude zajímavé sledovat, zda dojde opětně k nárůstu pojistných událostí, jakmile se po covidu znovu zvětší silniční provoz. I když se dá prý počítat s nárůstem nákladů na opravy, tak podle Hughes bude trh nadále konkurenční a motoristé si budou moci nakoupit to nejlepší pojištění odpovídající jejich potřebám.