Přímo k elektromobilům. Jiné cesty jsou omyl, říká Sandy Munro
Sandy Munro stojí v čele své společnosti Munro & Associates, která se mimo jiné zaměřuje na technickou analýzu aut. Munro tak bývá hostem diskusí zaměřených na elektromobily a v rozhovoru pro Bloomberg Markets hovořil o tom, že tyto vozy je lepší navrhovat a vyrábět od nuly a ne se snažit napasovat je na platformy, které se používají pro auta se spalovacími motory.
Jako příklad uvedl Munro Kiu Niro, jejíž platforma byla vyvinuta tak, aby se dala použít jak pro klasický pohon, tak pro produkci elektromobilů. Výsledek je ale podle experta nevalný. „Správný přístup je jít přímo k elektromobilům,“ dodal Munro. Kritický byl ale dříve k Tesle a v rozhovoru uvedl, že když poprvé viděl Model 3, byl „zděšen a ptal se, kdo by na trh uvedl něco takového.“
Později ale Munro & Associates podrobilo technické analýze Model Y a ten na experta podle jeho slov udělal velmi dobrý dojem. Nyní se firma chystá na Model S Plaid a Munro očekává, že bude výborný. K tomu dodal, že od automobilek, jejichž vozy jeho firma rozebírá a analyzuje, nikdy nic nepřijímá. Do Tesly ale investoval „velké peníze na osm až devět měsíců kvůli tomu, co se kolem ní dělo ohledně prodejů nakrátko a podobně.“
Munro se podle svých slov obává, že americká vláda bude brzdit posun směrem k autonomnímu řízení. Podle jeho názoru by naopak měla vláda stát stranou a nechat prostor pro rozvoj nových technologií. Platí to o autonomním řízení či třeba o bateriích včetně možných problémů s jejich požáry.
K požárům baterií Munro dodal, že například u vozů Tesla se vznítily dvě baterie kvůli tomu, že byly za jízdy proraženy nějakým předmětem. To si vysloužilo velkou pozornost médií. Ovšem podle experta se již nikdo moc nevěnuje tomu, že třeba v roce 2018 bylo v USA zaznamenáno přes 200 000 požárů aut se spalovacím motorem. Situace je tak celkově podobná například tomu, když se rozvíjela výroba vozů v továrnách Henryho Forda. „Musíme čekat, že se technologie rozvine,“ uzavřel Munro.
V únoru Munro zveřejnil dlouhý rozhovor s šéfem Tesly Elonem Muskem (viz Musk: Výroba je peklo), v němž Musk mimo jiné hovořil o tom, že návrh vozu je tou zábavnější částí celého výrobního procesu, rozjetí samotné výroby je ale něco jiného. Za nejproblematičtější část považuje Musk těsnění a spoje různých částí konstrukce vozu. Zde se přitom projevuje to, že různé týmy pracují na různých částech vozu a „všichni tak mají pro svůj problém dobré řešení, ale dohromady se mýlí.“ Autonomní řízení má pak podle Muska za hlavní cíle nehavarovat a nezpůsobit škody na majetku a životech.
Zdroj: Bloomberg Markets
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
21.01.2025 Nejoblíbenější Xiaomi roku má nástupce.
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
ČNB patří mezi pět největších kupců zlata mezi centrálními bankami
Charu Chanana, Saxo Bank
Mgr. Timur Barotov, BHS
Peněz bude stále více: Investování již není možnost ale nutnost!
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Překoná zlato v roce 2025 úroveň 3 000 USD? Prognózy se liší, důvody však zůstávají stejné
Petr Lajsek, Purple Trading
Cena ropy prolomila klíčovou úroveň. Kolik si připlatíme za pohonné hmoty?
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Okénko finanční rady
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Měli vaší blízcí sjednané životko? Česká asociace pojišťoven vám to pomůže zjistit
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Raketový růst fixací energií: Češi hledají jistotu před zdražováním
Pavla Berdár, Delta Green
Lukáš Raška, Portu
Do důchodu v 67? Bez vlastního zajištění se tomu nevyhnete (2.1.2025)
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku