Nová ŠKODA FABIA: Co o ní říkají její spolutvůrci?
Nová generace vozu ŠKODA FABIA je zase o další kus dospělejší. Využívá platformu MQB-A0, díky níž oproti předchůdkyni výrazně vyrostla. To přináší citelně větší prostor pro posádku i zavazadla. Novinka dostala širokou paletu vyspělých bezpečnostních a asistenčních systémů.
Během novinářské prezentace v Polsku se o své dojmy z vývoje vozu podělili i experti automobilky, kteří se na jeho vzniku podíleli. Několik otázek jim položil i ŠKODA Storyboard.
Petr Novosad
projektový manažer produktové řady
Jakým způsobem jste se podílel na vývoji nové generace modelu ŠKODA FABIA? Co bylo nejtěžší a co naopak šlo skoro samo?
Museli jsme sladit různorodé požadavky a vyvážit výsledný produkt tak, aby splňoval všechna legislativní, konstrukční, designová a další kritéria. A zároveň aby naplnil nebo ideálně překonal očekávání zákazníka. A přesně to je také podstatnou součástí mé práce. Dostat do finálního výrobku i velkou přidanou hodnotu, techniku, inovace a nápady a také najít to nejlepší možné řešení pro zákazníka – tohle všechno bylo také velice zajímavou a důležitou částí naší týmové práce.
Co z pohledu vašeho oboru je „zlatým hřebem“ vozu a proč? Na co jste nejvíc pyšný?
Nejvíce jsem pyšný na to, že se celému týmu vývoje podařilo posunout úroveň bezpečnosti, komfortu a funkcionality na nejvyšší možnou úroveň – a vše skvěle sladit do funkčního celku. Mezi ty nejvýraznější prvky pro mne zcela určitě patří Travel Assist, světla, dlouhá řada Simply Clever novinek, skvěle vyladěný podvozek a prvky aktivní i pasivní bezpečnosti jako zadní boční i kolenní airbag a nové bezpečnostní systémy.
V čem je nová FABIA z pohledu vašeho oboru či specializace výjimečná? V čem je vidět největší posun oproti předchozí generaci?
Nová FABIA je opět o notný kus vyspělejší, přináší svěží design a je nabitá novými prvky. Posun je vidět u zmiňovaných bezpečnostních prvků nebo u funkcí jako výhřev čelního skla i volantu či dvouzónová klimatizace.
Nová FABIA může být vybavena až devíti airbagy a dětské sedačky lze díky systému uchycení ISOFIX a TopTether umístit na dvě místa vzadu i na sedadlo spolujezdce. Všechny specifikace mají standardně asistent udržování jízdního pruhu a asistent rozpoznání únavy řidiče, Front Assist, adaptivní tempomat nebo přední mlhové světlomety.
Marwan Khiat
koordinátor designu interiéru
Jakým způsobem jste se podílel na vývoji nové generace modelu ŠKODA FABIA? Co bylo nejtěžší a co naopak šlo skoro samo?
Mou rolí bylo vést tým designu interiéru a vytvořit co možná nejlepší kokpit. Díky nové platformě se nám to myslím podařilo: interiér je svěží, dynamický a má stejnou designovou DNA, kterou najdeme u ostatních modelů značky. Symetrie, demokracie, útulnost, jakož i všechny prvky konektivity – to byly naše hlavní cíle.
Co z pohledu vašeho oboru je „zlatým hřebem“ vozu a proč? Na co jste nejvíc pyšný?
Na interiér. Nabízí velkou dávku emocí a kombinuje ty nejmodernější technologie, které mohou zákazníci požadovat, s úžasným komfortem a funkčností.
V čem je nová FABIA z pohledu vašeho oboru či specializace výjimečná? V čem je vidět největší posun oproti předchozí generaci?
Nová generace postoupila kupředu ve všech oblastech. Nabízí víc místa, je pohodlnější, mnohem praktičtější, najdeme v ní infotainment a konektivitu nejlepší v její třídě. Co se mi ale obzvlášť líbí, je hra s různými materiály v interiéru. Ten by podle mne měl odrážet vaši osobnost a oblíbené prostory – váš obývák nebo obecně domov. Díky použití měkčených materiálů na palubní desce spolu s obrazovkami, výplněmi a dalšími prvky se nám podařilo tuto útulnou atmosféru přenést do automobilu.
Díky karoserii s vysokým podílem vysokopevnostní oceli patří ŠKODA FABIA čtvrté generace k nejbezpečnějším vozům své třídy. Nové motory EVO vykazují nižší spotřebu paliva i emise.
Gerald Simpson
vedoucí výrobkového marketingu produktové řady
Jakým způsobem jste se podílel na vývoji nové generace modelu ŠKODA FABIA?
Během vývoje jsem měl za úkol „zastupovat“ zákazníka. Sledujeme trendy na trhu a konkurenci a identifikujeme potřeby a požadavky zákazníků. Následně se snažíme tyto potřeby a prvky přenést do vývojového procesu s cílem vytvořit model, který uspěje na různých trzích.
Co bylo nejtěžší?
V tomto segmentu musíme bedlivě hlídat rozpočet a náklady. Neustále chceme to nejlepší pro zákazníky – někdy však musíme dělat kompromisy, abychom dosáhli cíle a přitom i skvělého poměru hodnoty a ceny pro zákazníka. Věřím, že s novou verzí modelu ŠKODA FABIA se nám to podařilo.
A co šlo hladce?
Vývoj zcela nové generace modelu FABIA je týmová práce, která zahrnuje všechna oddělení usilující o dosažení téhož cíle a jdoucí týmž směrem. Tím základním nastavením byla dobrá otevřená komunikace, pragmatický přístup a orientace na řešení. U čtvrté generace modelu ŠKODA FABIA toho náš tým dosáhl, přičemž měl neustále na zřeteli zákazníka. Tento excelentní výsledek týmové práce si můžete sami vyzkoušet a zažít.
Co z pohledu vašeho oboru je „zlatým hřebem“ vozu a proč? Na co jste nejvíc pyšný?
Je jich tolik, že se sem ani nevejdou. Z mého pohledu je nová FABIA skvělou směsí emocí a sportovního designu značky ŠKODA, přičemž na svou třídu nabízí špičkovou funkčnost a praktičnost. Z technického pohledu má ve třídě nejlepší součinitel odporu vzduchu 0,28, díky čemuž dosahuje dobré spotřeby; dále pak nejmodernější asistenční systémy včetně Travel, Side a Park Assist a může nabídnout až 43 Simply Clever řešení pro usnadnění a zpříjemnění každodenního života. Hrdí jsme rovněž na to, že je jediným vozem své třídy se zadními výdechy ventilace a že nabízí nejlepší objem kufru, 380 litrů.
V čem je nová FABIA z pohledu vašeho oboru či specializace výjimečná? V čem je vidět největší posun oproti předchozí generaci?
Auto je v porovnání s předešlou generací lepší ve všech směrech, od rozměrů přes design po dostupné technologie. Jsme pyšní na to, co náš tým stvořil, a věříme, že s novou generací vozu ŠKODA FABIA bude její dlouhá a úspěšná historie pokračovat dál. Pokud bych měl auto vystihnout jednou větou, řekl bych: všechno, co potřebujete – a ještě trochu navíc.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Zlato ukazuje svou sílu v plné kráse. Překoná v novém roce hranici 3 000 USD za unci?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Proč evropské akcie zaostávají za americkými? A jaký je výhled?
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun
Iva Grácová, Bezvafinance
Inflace a její dopad na osobní finance: Jak se připravit na rok 2025?
Richard Bechník, Swiss Life Select