ŠKODA ENYAQ iV a ŠKODA FABIA jsou nejlepšími vozy své třídy v testu Euro NCAP
Euro NCAP pravidelně sestavuje seznam vozů, které si během předchozího roku vedly nejlépe v referenčních testech bezpečnosti. Pro rok 2021 se mezi nejlepší ve své třídě řadí hned dva modely ŠKODA: ENYAQ iV v kategorii SUV a FABIA v kategorii kompaktních vozů. ŠKODA se tak stala jediným výrobcem, který obsadil v roce 2021 první místo ve dvou kategoriích. Vozy ENYAQ iV a FABIA jsou v pořadí 13. a 14. novým modelem značky ŠKODA, který od roku 2008 bez výjimky získal nejvyšší hodnocení pěti hvězdiček. Už v roce 2014 obdržela třetí generace vozu ŠKODA FABIA ocenění nejlepší ve své třídě. Vzhledem k tomu, že se požadavky v testech Euro NCAP stále zpřísňují, je porovnání nejlepších vozů možné pouze pro kalendářní roky 2020 a 2021. Tím je zajištěno, že automobily podléhají stejným testovacím podmínkám.
ŠKODA ENYAQ iV loni získala v testu Euro NCAP nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení a celkem 86 % z celkového počtu možných bodů. První vůz značky ŠKODA na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen dosáhl v rozsáhlých nárazových a bezpečnostních testech organizace Euro NCAP vynikajících výsledků, a to zejména v oblasti ochrany cestujících. Kombinací 94 % maximálně dosažitelných bodů za ochranu dospělých a 89 % za ochranu dětí ve voze vytvořilo SUV značky ŠKODA absolutní rekord v hodnocení testů Euro NCAP, které jsou od roku 2020 opět přísnější. Tento výsledek byl překonán pouze jednou, a to vozem vyšší třídy.
Nová ŠKODA FABIA v testu Euro NCAP dosáhla dalšího zvýšení bezpečnosti díky přechodu na modulární platformu koncernu Volkswagen MQB A0, která mimo jiné poprvé umožnila využití sedmi moderních asistenčních systémů. Čtvrtá generace úspěšného modelu získala 78 % maximálního dosažitelného počtu bodů a stejně jako ENYAQ iV zazářila především v oblasti ochrany cestujících s 85 % možných bodů za ochranu dospělých a 81 % maximálního počtu bodů za bezpečnost dětí.
European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je sdružení ministerstev dopravy, automobilových klubů, svazů pojišťoven a výzkumných ústavů z osmi evropských zemí, založené v roce 1997. Konsorcium má sídlo v belgické Lovani (Leuven). Provádí bezpečnostní testy aktuálních modelů a hodnotí jejich aktivní a pasivní bezpečnost, jakož i bezpečnou záchranu a vyproštění. V uplynulých letech se testy postupně zpřísňovaly a nyní zahrnují hned několik scénářů kolizí. Zatímco dříve se hodnotily výhradně výsledky nárazových testů, dnes se do výsledku stále výrazněji promítá i hodnocení aktivních bezpečnostních a asistenčních systémů.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun