Olomouc: Při stavbě tramvajové trati na Nové Sady přibylo šestadvacet parkovacích míst
Při stavbě tramvajové trati na Nové Sady přibylo šestadvacet parkovacích míst
11. srpna 2021 (st)Viditelné pokroky dělá stavba tramvajové trati na Nové Sady. V Rooseveltově ulici, kde stavba navazuje na dočasnou konečnou tramvajové trati, jsou už položené koleje, nová křižovatka a sloupy trolejového vedení. Mění se i okolí stavby.
Koleje už byly položeny v úseku mezi dočasnou konečnou zastávkou Trnkova a křižovatkou se Zikovou ulicí. Okolo kolejí i na dalších místech budoucí trati už stojí sloupy pro trolejové vedení. Na místě zbouraného domu v Rooseveltově ulici vyrostla nová křižovatka se světelnou signalizací. Hned za ní už jsou položeny nové koleje. K propojení nových kolejí s původní tratí dojde až na samém konci stavby v srpnu příštího roku, protože takový postup vyžadují přísné předpisy drážního úřadu.
„Z pohledu obyvatel této části Olomouce je určitě výbornou zprávou nejen otevření nové křižovatky, která usnadní napojení ze sídliště na Rooseveltovu ulici, ale hlavně vybudování dvou nových parkovišť se šestadvaceti místy,“ doplnil investiční náměstek primátora Martin Major. Okolo dokončované trati v Rooseveltově ulici se už současně budují i nové chodníky.
Celého přes 1200 metrů dlouhého staveniště se týká budování kabelovodu. Jeho část od Trnkovy ulice po prodejnu Albert v Zikově ulici je dokončená, nyní se pracuje na dalším úseku směrem k Schweitzerově ulici. Pokračují i další stavební práce v ulici Schweitzerova, zde se budují mimo jiné patky trakčního vedení. V Zikově ulici probíhají práce na kanalizačním sběrači. V Rooseveltově ulici dál pokračuje pokládka kolejí.
Souběžně se stavbou probíhá v Zikově ulici i archeologický průzkum. Archeologové z Národního památkového ústavu Olomouc odkrývají další části významného hradiště z 8. a 9. století. Na průběh a rychlost stavby to nemá vliv. Zatím všechno běží podle harmonogramu, menší problémy způsobují je opožděné dodávky stavebního materiálu. Jde o momentální obecný trend ve stavebnictví, přesto se stavební firma domnívá, že by tyto výpadky neměly mít žádný vliv na dodržení harmonogramu.
Stavba 1200 metrů dlouhé tramvajové trati má být hotova na podzim 2022, budou na ní tři zastávky a kromě trati vzniknou i nové chodníky, přechody pro chodce, cyklostezky, semafory a veřejné osvětlení a uskuteční se také nová výsadba zeleně. Celá stavba vyjde na přibližně 470 milionů korun.
Fotografie:
| Poslední úprava: 11. srpna 2021 (st)
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
21.01.2025 Nejoblíbenější Xiaomi roku má nástupce.
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
ČNB patří mezi pět největších kupců zlata mezi centrálními bankami
Charu Chanana, Saxo Bank
Mgr. Timur Barotov, BHS
Peněz bude stále více: Investování již není možnost ale nutnost!
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Překoná zlato v roce 2025 úroveň 3 000 USD? Prognózy se liší, důvody však zůstávají stejné
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Okénko finanční rady
Jan Hicl, Delta Green
Flexibilita v energetice – nová komodita, která (zatím) nemá svoji jednotku, ale má obrovskou cenu
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Měli vaší blízcí sjednané životko? Česká asociace pojišťoven vám to pomůže zjistit
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Raketový růst fixací energií: Češi hledají jistotu před zdražováním
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex leden 2025: V lednu sazby hypoték klesly, na úrokový sešup však letos zapomeňme
Lukáš Raška, Portu
Do důchodu v 67? Bez vlastního zajištění se tomu nevyhnete (2.1.2025)
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku