(Kurzy.cz)
Volkswagen Teslu v 1. pololetí v elektromobilismu ještě neporazil. Roste však rychleji
V úterý také již koncern Volkswagen zveřejnil údaje o prodejích elektromobilů v 2. čtvrtletí, resp. tedy za první polovinu roku. Zásluhou nejen dřívějšího prvotního najetí prodejů elektromobilu ID.3, ale také razantní vstup ID.4 na trh, společně s Audi e-tron či ŠKODA Enyaq mělo letos za následek meziroční více než zdvojnásobení prodejů elektromobilů koncernu. A ještě větší nárůst skupina zaznamenala v segmentu Plug-in hybridů (PHEV).
Každopádně čistě elektrických
vozů koncern Volkswagen v 1. pololetí prodal téměř 171 tisíc, tedy meziročně
o 165 % více. Rychlost náběhu výroby, resp. prodejů byla citelná zejména v uplynulém
čtvrtletí, kdy si zákazníci odvezli téměř 111 tisíc elektromobilů oproti
necelým 60 tisícům v úvodní části roku.
Zdroj: Volkswagen
O nadpoloviční část se letos postaraly samotné vozy značky VW, nicméně například vozů Audi e-tron si pořídilo 25 794 zájemců, sporťáků Porsche Taycan pak téměř 20 tisíc zájemců. A stranou nezůstala ani domácí ŠKODA, která zákazníkům předala 17 697 elektromobilů. Doplnit lze také prodeje více než 6 tisíc elektromobilů SEAT a pro zajímavost nelze, kromě podnikatelských vozů VW, jistě opomenout zmínit také na 450 vozů MAN.
Jak už jsme v únoru v článku Tesla vs. Volkswagen aneb kdo letos vyrobí více elektromobilů? uváděli, situace na trhu elektromobilů právě letos dozná více konkurenčního prostředí než doposud. A to právě především díky náběhu produkce v řadě již dostavěných továren koncernu Volkswagen, jejichž výrobní kapacita začne dosahovat ročních více než 900 tisíc elektromobilů. A v přípravách jsou další. Tempo růstu produkce elektromobilů je zkrátka v posledním roce výraznější než u americké Tesly a ve zbytku roku ještě zintenzivní. Co se týká letošního prvního pololetí lze každopádně zmínit stále ještě dominanci Tesly, když prodala přes 386 tisíc elektromobilů v porovnání se zmiňovanými téměř 171 tisíci koncernu Volkswagen.
Po zahrnutí hybridních vozů již nyní však koncern Tesle dýchá na záda. Celkem jich prodal obdobné množství, jako samotných elektromobilů. Konkrétně 171 300 vozů PHEV. V loňském prvním pololetí koncern VW prodal v porovnání sotva třetinu daného množství.
Zmiňované vedení Tesly bude do konce roku nejspíše pryč, přinejmenším právě po zahrnutí hybridů. Naši již únorovou úvahu aktuálně vlastně potvrzuje i šéf prodejů koncernu VW. Christian Dahlheim totiž v úterý ke zveřejněným údajům mj. zmínil: „Naše globální elektrická ofenziva pokračuje v dobrém vývoji a poptávka zákazníků je vysoká. V letošním roce plánujeme poprvé dodat přibližně milion elektrifikovaných vozidel a jsme přesvědčeni, že splníme fleetové cíle pro emise CO2 v Evropě.“
Většina elektromobilů koncernu VW byla letos prodána právě v Evropě (74,9 %). V daném segmentu tak zde byl koncern s tržním podílem okolo 26 % lídrem. Dalším hlavním trhem byla samozřejmě Čína, ale také USA, když na zmiňovaných trzích si zákazníci pořídili po zhruba 18 tisících elektromobilech.
Od června je pak v Číně k dispozici model ID.6, tedy elektrické SUV s až 7 místy k sezení, které je speciálně přizpůsobeno potřebám čínských zákazníků. Christian Dahlheim uvedl: „Ve třetím čtvrtletí očekáváme díky rozšířené modelové řadě Volkswagen ID. výrazný nárůst dodávek elektromobilů v Číně.“
Zdroj: Volkswagen
Dále ještě možno zmínit, že koncernové Porsche se dohodlo se společností BASF na vývoji vysoce výkonných lithium-iontových baterií pro elektromobily. BASF také bude recyklovat výrobní odpad z výroby článků ve skupině.
Akcionáři Volkswagen se dnes mohou zúčastnit, tentokrát virtuálně konané, výroční valné hromady, která by měla mj. schválit navrhované dividendy. A to ve stejné výši jako v loňském roce. Tedy 4,80 EUR na kmenovou akcii, resp. 4,86 EUR na preferenční.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Cena ropy prolomila klíčovou úroveň. Kolik si připlatíme za pohonné hmoty?
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI
Okénko finanční rady
Iva Grácová, Bezvafinance
Nejlepší aplikace na správu financí v roce 2025: Získejte kontrolu nad svými penězi
Vojtěch Šanca, Delta Green
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Lukáš Raška, Portu
Do důchodu v 67? Bez vlastního zajištění se tomu nevyhnete (2.1.2025)
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku