V Plzni se v noci z pátku na sobotu otevře první část východního okruhu města
V Plzni se v noci z pátku na sobotu otevře první část východního okruhu města
Ilustrační fotografie stavby ze dne 16. 4. 2021 (foto: M. Pecuch)
Z pátku 21. na sobotu 22. května zprovozní Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) první část východního okruhu města Plzně, v úseku Plaská – Na Roudné – Chrástecká. Jedná se o největší silniční stavbu ve městě za posledních pět let. Čtyřproudý úsek dlouhý 1,8 kilometru odlehčí přetížené Karlovarské třídě i frekventované silnici u Boleveckého rybníka. Náklady jsou 650 milionů korun s DPH. Investory jsou ŘSD, Plzeňský kraj a město Plzeň.
Řidiči směřující z největšího sídliště Lochotín po ní budou moci jezdit z Plaské ulice k Jateční ulici a kolem čistírny odpadních vod dále na Prahu, ale také na jih Plzeňska. Od soboty 22. května budou auta projíždět ve všech pruzích, poté se budou dodělávat jen vegetační úpravy, chodníky a další. Stavbaři dokončili zabezpečení svahu, kruhové křížení pod dvěma novými železničními estakádami a jeho propojení s existujícím kruhovým objezdem na Bílou Horu.
Silnice vede podél tratě Plzeň – Žatec a zástavby u Velkého Boleveckého rybníka a v poli pod kopcem Mikulka, kde navazuje na provizorní dvouproudou propojovací silnici, investici města. Ta se napojuje na nový most přes Berounku, tedy na krajskou silnici druhé třídy II/231. Díky posunu do pole přestanou jezdit tisíce aut okolo domů. Nejsložitějším stavebním objektem byla kvůli blízkému železničnímu i silničnímu mostu velká okružní křižovatka, která nahradila nepřehledné křížení ulic Na Roudné a Jateční.
„Město Plzeň zde vybuduje chodníky a cyklistické stezky, opěrnou zeď u autobusové zastávky v ulici Na Roudné pro zajištění násypu tělesa vlečky, zajišťuje stavební úpravy navazujících místních komunikací, podílí se na mostním objektu železniční vlečky přes ulici Jateční, přeložce vodovodu v ulici Na Roudné, výstavbě veřejného osvětlení, úpravě sdělovacích kabelů Českých drah a zabezpečení vedení na železniční trati, výstavbě světelné signalizace a vegetačních úpravách. Plzeň se na realizaci stavby východního okruhu podílí 23 procenty z celkové částky,“ uvedl vedoucí magistrátního odboru investic Pavel Grisník.
Celý východní okruh kolem Plzně, který povede z dálničního přivaděče D5 v Černicích k výpadovce na Karlovy Vary, by měl být hotový v roce 2032. Bude součástí mezinárodního tahu E49 Vídeň – České Budějovice – Plzeň – Karlovy Vary – Magdeburg.
Editace textu: Adriana Jarošová
Zveřejněno: 21. 5. 2021, Martin Pecuch