ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí výrazně zvýšila dodávky zákazníkům i provozní výsledek
Předseda představenstva ŠKODA AUTO, Thomas Schäfer, říká: „Do nového roku jsme vkročili energicky. Navzdory náročným podmínkám spojeným s pandemií koronaviru a nedostatkem polovodičů se ohlížíme za úspěšným prvním čtvrtletím. Děkuji celému týmu zaměstnanců ŠKODA AUTO, našemu sociálnímu partnerovi, Odborům KOVO, i našim importérům a prodejcům za vynaložené úsilí. Optimisticky vidíme i následující měsíce. Zákazníkům byly dodány první vozy našeho prvního, plně elektrického SUV ENYAQ iV. Poptávka překonává naše očekávání. Kromě toho představíme i další skvělé produktové novinky, mezi něž patří i nová generace modelu FABIA. Náš nedávno spuštěný program NEXT LEVEL EFFICIENCY cílí nejen na kompenzaci negativních dopadů pandemie a snížení dodávek, ale také dlouhodobě posílí pozici značky ŠKODA v konkurenčním prostředí.“
Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast financí a IT, zdůrazňuje: „Pozitivní výsledky prvního čtvrtletí dokazují, že udržujeme náš finanční kurz. Opatření na redukci nákladů jsou účinná. Dopady stále probíhající pandemie koronaviru covid-19 a především nedostatku polovodičů se nám daří zmírňovat. Výrazně jsme zvýšili provozní výsledek a čistý peněžní tok. Aktuální výsledek ukazuje, že ŠKODA AUTO stojí na solidních základech a je trvale ziskovou společností.“
Martin Jahn, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, dodává: „Dodávky zákazníkům jsme oproti stejnému období minulého roku zvýšili o 7,2 %. S přihlédnutím k náročným rámcovým podmínkám se jedná o velký úspěch. Zdařilý start do nového roku dokládá, že naše moderní a atraktivní modelová paleta je mezi zákazníky velice žádaná. Jsem přesvědčen, že v průběhu roku nadchneme díky dalším produktovým novinkám řadu nových zákazníků. Na začátku května jsme představili čtvrtou generaci modelu FABIA a následovat budou facelifty našich bestsellerů v segmentu SUV KODIAQ a KAROQ. V Indii vstoupí na trh naše první kompaktní SUV, model KUSHAQ, a v Číně pak nedávno představený model OCTAVIA PRO.“
Společnost ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí roku 2021 pokračovala v pozitivním trendu. Od ledna do března 2021 vzrostly tržby v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 4,1 % na 5,049 miliard eur. Provozní výsledek vzrostl na 448 milionů eur. Rentabilita tržeb se s 8,9 % pohybovala na vysoké úrovni. Dosažené výsledky jsou tak výrazně nad úrovní hodnot za stejné období loňského roku, které byly negativně ovlivněny zastavením výroby a poklesem odbytu způsobeným pandemií.
ŠKODA AUTO Group* – Ukazatele ve čtvrtletním srovnání, leden až březen 2021/2020**:
Změny v % | |||||||||||||
Dodávky zákazníkům | vozů | 249 600 | 232 900 | 7,2 % | |||||||||
Dodávky zákazníkům, bez Číny | vozů | 223 300 | 203 900 | 9,5 % | |||||||||
Výroba*** | vozů | 239 700 | 223 400 | 7,3 % | |||||||||
Odbyt**** | vozů | 234 400 | 237 000 | -1,1 % | |||||||||
Tržby | mil. EUR | 5 049 | 4.850 | 4,1 % | |||||||||
Provozní výsledek | mil. EUR | 448 | 307 | 46,1 % | |||||||||
Rentabilita tržeb | % | 8,9 | 6,3 | ||||||||||
Investice (bez aktivovaných vývojových nákladů) | mil. EUR | 86 | 132 | -35,0 % | |||||||||
Čistý peněžní tok | mil. EUR | 563 | 245 | 129,6 % | |||||||||
* ŠKODA AUTO Group zahrnuje společnosti ŠKODA AUTO a.s, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o., ŠKODA AUTO Deutschland GmbH, SKODA AUTO Volkswagen India Private Ltd. a podíl na zisku společnosti OOO VOLKSWAGEN Group RUS.
** Procentuální odchylky jsou vypočítány z nezaokrouhlených čísel.
*** Zahrnuje výrobu ŠKODA AUTO Group, bez výroby v Číně, na Slovensku, v Rusku a v Německu, ale včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, VW a Audi; výroba vozů bez rozložených sad.
**** Zahrnuje odbyt ŠKODA AUTO Group na odbytové společnosti, včetně ostatních koncernových značek jako SEAT, VW, Audi, Porsche a Lamborghini; odbyt vozů bez rozložených sad.
Od ledna do března dodala společnost ŠKODA AUTO svým zákazníkům na celém světě 249 600 vozů (první čtvrtletí 2020: 232 900 vozů; +7,2 %).
V západní Evropě zaznamenala česká automobilka v prvním čtvrtletí 111 600 dodaných vozů, což představuje nárůst o 4,6 % (leden až březen 2020: 106 700 vozů). Také na svém druhém největším trhu, v Německu, zvýšila značka ŠKODA dodávky zákazníkům ve srovnání se stejným obdobím minulého roku o 2,3 % na 36 600 vozů (leden až březen 2020: 35 800 vozů). V Itálii (8 600 vozů; +39,2 %), Francii (8 600 vozů; +44,3 %), Španělsku (6 300 vozů; 32,8 %) a Belgii (5 500 vozů; +10,6 %) rostla značka ŠKODA dvojciferným tempem.
Ve střední Evropě dodala značka ŠKODA v prvním čtvrtletí svým zákazníkům 46 900 vozů
a zopakovala tak úspěch ze stejného období minulého roku (leden až březen 2020: 46 900 vozů; – 0,1 %). Na domácím českém trhu klesly ve stejném období dodávky zákazníkům o 8,0 % na 19 600 vozů (leden až březen 2020: 21 300 vozů).
Ve východní Evropě bez Ruska dodala značka ŠKODA v období od ledna do března svým zákazníkům 10 200 vozů, ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se tak jedná o nárůst
o 17,1 % (leden až březen 2020: 8 700 vozů).
V Rusku zaznamenala značka ŠKODA v prvním čtvrtletí 22 800 dodávek zákazníkům. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se jedná o nárůst o 8,6 % (leden až březen 2020: 21 000 vozů).
V Číně, na celosvětově největším trhu automobilky, poklesly dodávky zákazníkům v prvním čtvrtletí o 9,3 % na 26 300 vozů (leden až březen 2020: 29 000 vozů).
V Indii činily dodávky zákazníkům v období od ledna do března 3 200 vozů, ve srovnání se stejným obdobím minulého roku tak vzrostly o 4,1 % (leden až březen 2020: 3 100 vozů).
Celosvětově největší nárůst dodávek zákazníkům zaznamenala značka ŠKODA v prvním čtvrtletí roku 2021 v Turecku. S 9 800 vozy zde automobilka ve srovnání s minulým rokem zvýšila své dodávky o 162,1 % (leden až březen 2020: 3 800 vozů).
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prvním čtvrtletí 2021 (v kusech; zaokrouhleno; po jednotlivých modelech; +/- meziročně v procentech):
ŠKODA OCTAVIA (63 600; +2,0 %)
ŠKODA KAROQ (36 600; +21,1 %)
ŠKODA KAMIQ (34 700; +36,1 %)
ŠKODA KODIAQ (33 300; -1,0 %)
ŠKODA FABIA (25 800; -5,5 %)
ŠKODA SUPERB (21 900; +1,1 %)
ŠKODA RAPID (18 600; +31,0 %)
ŠKODA SCALA (12 500; -13,7 %)
ŠKODA CITIGOe iV (prodej pouze v Evropě: 1 900; -40,2 %)
ŠKODA ENYAQ (500; -)
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Příspěvek na auto
- Plánovač tras autem
- ŠKODA AUTO v prvním čtvrtletí výrazně zvýšila dodávky zákazníkům i provozní výsledek
- Silné první pololetí: ŠKODA AUTO výrazně zvýšila provozní výsledek a tržby
- Silné první pololetí: ŠKODA AUTO výrazně zvýšila provozní výsledek a tržby
- ŠKODA AUTO za první tři čtvrtletí dosáhla stabilního provozního výsledku, výraznou zátěž lze očekávat do konce roku
- Škoda Auto dodala za první tři čtvrtletí o 7,8 % více aut, v září dodávky poklesly o 16 %
- Škoda Auto v prvním čtvrtletí zvýšila čistý zisk o 11,8 procenta na 209 milionů eur
- ŠKODA AUTO dosáhla v prvním pololetí roku 2022 pozitivního provozního výsledku ve výši 676 milionů eur
- ŠKODA AUTO dosáhla v prvním pololetí roku 2022 pozitivního provozního výsledku ve výši 676 milionů eur
Prezentace
21.01.2025 Nejoblíbenější Xiaomi roku má nástupce.
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
ČNB patří mezi pět největších kupců zlata mezi centrálními bankami
Charu Chanana, Saxo Bank
Mgr. Timur Barotov, BHS
Peněz bude stále více: Investování již není možnost ale nutnost!
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Překoná zlato v roce 2025 úroveň 3 000 USD? Prognózy se liší, důvody však zůstávají stejné
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti