Lukáš Kovanda, Ph.D. (Trinity Bank)
Marketing a média  |  27.04.2021 13:32:21

Propadák jménem Oscar: předávání filmových cen sledovalo nejméně diváků v historii. Televize mohou mít problém prodat související reklamní prostor

Přenos z předávání filmových Oscarů patříval v USA k vrcholům televizní sezóny. V posledních letech však sledovanost udílení Cen akademie povážlivě klesá (viz graf níže). Letošní show sledovalo nejméně televizních diváků v doložitelné historii, tedy za celé období od roku 1974. K obrazovkám v USA usedlo pouze 9,85 milionu obyvatel USA.

K poklesu diváckého zájmu o Oscary tedy docházelo již v době před pandemií, ta jeho propad umocnila. Meziročně propad sledovanosti představuje 58 procent. Loňské ceny se udílely ještě před zavedením protipandemických opatření. Výrazně letos nepoklesl pouze zájem o Oscary, neboť třeba televizní sledovanost přenosu z udílení cen Zlatý globus poklesla meziročně dokonce o 62 procent.

Televizní společnost ABC, která přenos z Oscarů zajišťovala, stojí roční licenční poplatek za vysílání více než sto milionů dolarů. Jde o nejvyšší takový poplatek mezi všemi přenosy z obdobných show. Letos si však televize dle listu Wall Street Journal s filmovou akademií vyjednala slevu na poplatku.

Otázkou tak je, zda licenční poplatek nebude muset být nižší i příští rok. Televize totiž kvůli snižující se sledovanosti mohou mít problém získat za odpovídající cenu inzerenty pro související reklamní prostor. Televize ABC podle Wall Street Journal letos požadovala za třicetivteřinový reklamní spot během show celkem dva miliony dolarů.

V příštím roce pravděpodobně nebudou protipandemická opatření tak striktní jako letos, díky postupující vakcinaci. Kvůli opatřením letos udílení cen postrádalo atmosféru „narvaného sálu“, chyběl také třeba živý orchestr. Poslední léta navíc v soutěží nevítězí kasovní trháky, ale často umělečtější až artové filmy. Atmosféra historicky vrcholného roku 1998, kdy udílení ceny sledovalo rekordních více než 55 milionů Američanů, kteří byli svědky triumfu hitu Titanic, se tak v dohledné době nejspíše už nevrátí.

 

Lukáš Kovanda, Ph.D.
Národní ekonomická rada vlády (NERV)
Hlavní ekonom, Trinity Bank 

TRINITY BANK

Trinity Bank působí na finančním trhu již 25 let a vznikla transformací Moravského Peněžního Ústavu – spořitelního družstva. Má téměř 25 000 klientů a její bilanční suma přesahuje 18 miliard Kč.

Trinity Bank se specializuje na privátní a korporátní bankovnictví, u fyzických osob se zaměřuje především na vkladové a spořicí produkty, které nabízejí nadstandardní zhodnocení úspor.

Více informaci na: www.trinitybank.cz


Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:

22.10.2024  Podcasty Research (Česká spořitelna)
22.08.2024  Seznam.cz: Spekulace ohledně možného vstupu na burzu Research (J&T BANKA)
08.08.2024  Smlouva s influencerem nebo UGC tvůrcem Jiří Matzner (Matzner & Vítek Legal)





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688