Daná analýza EY Innovalue vychází z příslušného dotazníkového šetření. Nejčastěji byly respondenty zmiňovány čtyři výše uvedené společnosti. Ty zabodovaly zvláště díky diverzifikovanému postavení a investiční strategii, jednoduchým produktům, rychlým procesům a důsledně implementované orientaci na klienta. Analýza ale neukázala na jediného lídra v inovacích, protože z komplexního pohledu a v rámci celého řetězce tvorby hodnoty nemohl být identifikován.
Dále je významné to zjištění, že 91 % dotázaných pojišťoven a pojišťovacích makléřů posuzuje dosavadní inovační úsilí oboru pojišťovnictví jako kontinuální změny produktů, služeb, procesů a organizace. Pouze 9 % dotázaných rozumí inovacemi rozsáhlejší změny spíše radikálního charakteru.
Analýza přinesla také poznatek, že 72 % dotázaných podniků nedisponuje žádným separátním rozpočtem pro výzkum a vývoj. Ostatní podniky podle EY Innovalue ponejvíce zřídily vlastní výzkumné a vývojové útvary. Lze dodat, že ty podniky, které nemají vlastní rozpočet pro výzkum a vývoj, řídí inovace převážně v rámci plánování projektů a digitalizačního portfolia nebo naplňují určitou podnikatelskou koncepci.
V podnikatelské praxi lze narazit na krátkodobé a oportunistické poskytnutí prostředků na dobré ideje spíše u malých a středně velkých pojišťoven a u pojišťovacích makléřů. Otázkou podle EY Innovalue však zůstává, do jaké míry by systematičtější a tím také měřitelnější vklady do výzkumu a vývoje vedly k vyšší inovační síle oboru pojišťovnictví.