Jak se rodí investiční rozhodnutí?
Rozhodování na trzích je vždy komplexní záležitostí. Jaká aktiva držet? V jakém poměru? Jak dlouho? Jaký si vůbec stanovit investiční horizont? Asi nikoho nepřekvapí, že jen minimum lidí se rozhoduje bez nějaké pomoci. Následující grafiky shrnují, kde lidé nejčastěji hledají rady a inspiraci.
Investoři ve Spojených státech se v největší míře obracejí na investiční experty, tedy finanční a investiční poradce. Od začátku tisíciletí se podíl lidí, kteří dají na rady profesionálů, zvýšil o osm procentních bodů.
Doslova explozi ale zažívá internet. Zatímco v roce 2001 na něm rady hledalo v oblasti investování jen 15 % lidí a v roce 2010 kolem 33 % lidí, v roce 2019 jich bylo již 45 %. Častěji se lidé obrací také na přátele a známé, upadá naopak význam reklamy a klasických médií.
Důvody, proč lidé stále častěji hledají rady a tipy na internetu, jsou jasné. De facto nekonečné množství informací a zastoupení všech názorových proudů, nulové nebo jen velice nízké náklady a nezávaznost.
Co se týče samotného internetu, nejčastěji lidé dávají na rady z blogů, newsletterů a podcastů. Z blogů je ve Spojených státech nejpopulárnější Seeking Alpha. Na konci žebříčku jsou komunikační sociální sítě a aplikace, konkrétně Facebook, Instagram a WhatsApp.
Další články a videa najdete na www.investicniweb.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři