Virtuální asistent pomůže téměř s čímkoliv a odkudkoliv
Jde
v podstatě o běžného asistenta, který pro své klienty zařizuje nejrůznější
pracovní i osobní záležitosti. Rozdíl je však v tom, že virtuální asistent
není, narozdíl od toho klasického, zaměstnancem, kterého má zadavatel úkolu každý
den u sebe v kanceláři. Naopak pracuje převážně na dálku. Je to určitá forma
outsourcingu, tedy spolupráce, kdy subjekt předává
část své práce externímu dodavateli, v tomto případě virtuálnímu
asistentovi. Virtuální asistenti často pracují sami na sebe jako živnostníci,
ale v současné době již existují také firmy, které fungují jako velké týmy
virtuálních asistentů. Jejich výhoda je v tom, že mají pro téměř každou
činnost specializované asistenty, kteří se v dané problematice dobře
vyznají.
Outsourcovat asistenta? Proč ne
„Outsourcing šetří váš čas a
umožňuje určitou flexibilitu. Nemusíte řešit zdlouhavé zadávání úkolu a
průběžnou kontrolu zadané práce, neboť firma, které úkol předáte, je
zpravidla odborníkem v daném oboru,“ vysvětluje Jan Skovajsa, zakladatel a CEO firmy myTimi, kde
kromě velkého týmu klasických virtuálních asistentů poskytují také služby
v oblasti marketingu.
Největším benefitem outsourcingu
v oblasti asistence je ovšem úspora
financí, a to hned
z několika důvodů. Jde o levnější variantou než zaměstnávání interních
pracovníků, které zaměstnavatel platí i v době, kdy nejsou vytíženi, navíc
za ně odvádí sociální a zdravotní pojištění či dovolené. Dopředu ví, kolik jej
bude služba virtuální asistenta stát a kdy bude hotova. Neřeší žádné další
náklady či situace jako onemocnění klíčových pracovníků.
A jaké konkrétní úkoly může virtuální asistent plnit? Jde o nejrůznější varianty osobní
asistence, kde se jedná o úkoly jako výběr dárků, plánování výletů, nákup
letenek, rezervace hotelu, nejrůznější pomoc s dětmi, stání ve frontě na
lístky, plánování večírku nebo vyřizování na úřadech. Podobně funguje také
virtuální asistence pro firmy, kde může virtuální asistent zajišťovat
nejrůznější rešerše, naformátovat dokumenty, naplánovat schůzky, udělat
korektury, postarat se o založení živnosti nebo třeba podat daňové přiznání. „Občas
jde o velmi kuriózní úkoly, jako například zajistit na oslavu mexickou mariachi
kapelu nebo sehnat svatomartinskou husu v době, kdy je všude vyprodaná,“
popisuje Jan Skovajsa, zakladatel a CEO
firmy myTimi.
Chytrý virtuální asistent dokáže řešit i specializované úkoly
Na virtuálního asistenta je vhodné se obrátit ve chvíli, kdy
zjistíme, že na daný úkol nemáme čas nebo náladu a zároveň nezáleží na tom,
jestli jej uděláme osobně. Již není problémem sehnat asistenty ani pro odborné
úkoly. Například firma myTimi se v průběhu minulého roku začala
specializovat na služby chytrého marketingu pro
klienty z řad firem různého zaměření, a tak zde kromě klasické virtuální
asistence nabízí také správu sociálních sítí, tvorbu webů, internetové reklamy,
zajištění zákaznické podpory a spoustu dalšího. Tyto služby jsou
v současnosti velmi poptávané, protože firmám i v krizi pomáhají přivádět
nové klienty, a navíc nahrazují jejich zaměstnance a dostávají je tak do režimu
variabilních nákladů místo fixních.
Silnou stránkou virtuální asistence je
flexibilní obchodní model, který se na rozdíl od jiných průmyslových a
technologických odvětví dokáže velmi rychle přizpůsobit aktuální situaci.
Virtuální asistent může pomoci, aniž by klient vyšel domu. To, že od začátku nabízí svoji službu online, je výhoda, která mu přináší mnoho
benefitů a upevňuje pozici. Ve své podstatě se pro něj totiž ani
v současné situaci nic nemění.
myTimi
Firma myTimi vznikla v roce 2017 a ve svých počátcích nabízela zejména služby virtuální asistence jedincům a firmám, kteří si zde mohli nechat zpracovat nejrůznější drobné úkoly jako vyřizování byrokracie na úřadech, rezervace v restauracích a hotelech, pořádání oslav a spoustu dalšího. Kromě těchto původních služeb začala firma myTimi v roce 2019 nabízet také marketingové služby, které nyní tvoří většinu jejích aktivit.
CEO a spolumajitelem firmy je Jan Skovajsa, který celý projekt založil na základě svých vlastních potřeb delegovat nejrůznější úkoly, pracovat efektivně a šetřit tak čas.
Více informaci na: www.myTimi.cz
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
21.01.2025 Nejoblíbenější Xiaomi roku má nástupce.
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
ČNB patří mezi pět největších kupců zlata mezi centrálními bankami
Charu Chanana, Saxo Bank
Mgr. Timur Barotov, BHS
Peněz bude stále více: Investování již není možnost ale nutnost!
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Překoná zlato v roce 2025 úroveň 3 000 USD? Prognózy se liší, důvody však zůstávají stejné
Miroslav Novák, AKCENTA
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Okénko finanční rady
Jan Hicl, Delta Green
Flexibilita v energetice – nová komodita, která (zatím) nemá svoji jednotku, ale má obrovskou cenu
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Měli vaší blízcí sjednané životko? Česká asociace pojišťoven vám to pomůže zjistit
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Raketový růst fixací energií: Češi hledají jistotu před zdražováním
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex leden 2025: V lednu sazby hypoték klesly, na úrokový sešup však letos zapomeňme
Lukáš Raška, Portu
Do důchodu v 67? Bez vlastního zajištění se tomu nevyhnete (2.1.2025)
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Ztráta zaměstnání vás může potkat nejen v předdůchodovém věku