Komentář: Tržby v obchodech před „druhou“ vlnou stagnovaly
V září se utrácelo stejně jako před rokem. Tržby obchodníků v celku stagnují od té doby, co spotřebitelé zrealizovali jarní odloženou poptávku a začali být opatrnější ve svých útratách. Hlavní roli sehrávají obavy z dalšího vývoje ekonomiky, vlastní finanční situace, strach z nezaměstnanosti s jedním společným jmenovatelem, a tím je koronavirus. Aktuální stagnace útrat v obchodech odráží i pokles reálných mezd, ke kterému v letošním roce po dlouhé době opět dochází.
Stejně jako v předchozích měsících se zákazníci přesunovali směrem k internetovým obchodům. Ty si rozhodně na nižší zájem stěžovat nemohou, neboť jejich tržby se tentokrát zvýšily o téměř 20 %. Doba „virová“ rovněž nahrává prodejcům počítačů s tím, jak se rozvíjí home-office nebo domácí výuka školáků a studentů. Vyšší zájem zaznamenávají lékárny i prodejci vybavení domácností.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři