(Kurzy.cz)
Kofola zvládla zatím nejtěžší kvartál v historii nad očekávání - příznivé léto znamená návrh divi 13,5 Kč
Skupina Kofola obhájila svou silnou pozici v jednom z historicky nejsložitějších kvartálů, hospodaření zvládla na výbornou. Firmě k výsledkům pomohla dlouhodobá strategie postavená na tradičních a lokálních značkách, pružnost v rozhodování při hledání úspor a nadstandardní nasazení zaměstnanců. Kofole se podařilo úspěšně převzít společnosti Ondrášovku a Korunní, díky čemuž došlo k navýšení jejího tržního podílu v českém retailu. Management Kofoly očekává, že celý trh se bude postupně probouzet s tím, že i v případě dalších výkyvů má Skupina dostatečné zdroje na překlenutí těžkých časů.
Velmi náročný druhý kvartál roku 2020, ovlivněný pandemií COVID-19 a souvisejícími epidemiologickými opatřeními, zvládla Skupina Kofola nad očekávání. Přestože došlo k mezikvartálnímu poklesu tržeb Skupiny o 15,9 %, Kofola skončila v čistém zisku a ukazatel EBITDA marže se držel na 15,7 %.
„Ustáli jsme to a řekl bych, že s grácií,“ říká Jannis Samaras, CEO Skupiny Kofola a vysvětluje: „Před mnoha lety jsme vsadili na to, že budeme vyrábět tradiční lokální značky. Ukázalo se, že naše strategie je správná a že spotřebitelé se k silným značkám obrací i v době krize. Překonat složité období nám pomohlo rychlé rozhodování, kterého jsme přes velikost naší firmy stále schopni, a efektivní hledání úspor. Soustředili jsme se na věci nezbytné, ty zbytné jsme odsunuli nebo zrušili. Jeden z nejtěžších kvartálů v historii jsme zvládli díky nasazení a flexibilitě všech lidí ve Skupině, za což jsem jim vděčný.“
Nejsilnější československý segment na úrovni tržeb a bez vlivu akvizic poklesl mezi kvartály o 25,1 %, což je vzhledem k velmi negativnímu vývoji v dubnu roku 2020 skvělý výsledek. V Adriatickém segmentu potom tržby klesly ještě méně, a to o 23,3 %. Naopak nejvýznamněji dopadl vliv epidemie COVID-19 na UGO, které s uzavřením obchodních center a gastro provozů přišlo ze dne na den o absolutní většinu svých tržeb. Na složitou situaci ale zareagovalo zavedením nových služeb, jako je UGO rozvoz, a posílením spolupráce s partnerskými donáškovými službami.
Kofola, stejně jako v jiných krizových obdobích, ukázala, že její DNA zůstává i přes silný tlak na ekonomickou efektivitu nedotčena. Poté, co se stala jedním ze zakládajících členů iniciativ Zachraň hospodu a #podporsvojpub, podpořila epidemií ochromenou gastronomii i dalšími projekty. K návratu spotřebitelů do hospod přispělo na 90 kino projekcí napříč ČeskoSlovenskem, výroční Turistická známka dostupná v Česku po koupi dvou čepovaných Kofol nebo adriatická kampaň #Zaskupaj (Spolu). Díky ní mohli spotřebitelé pozvat své přátele na kávu a Radenskou zdarma, k oživení slovinské gastronomie tak přispělo na 5 000 voucherů.
Skupina zároveň potvrdila, že ani za této situace nerezignuje na dlouhodobě udržitelné snahy. V červnu se jí podařilo certifikovat Rajeckou dolinu jako BIO lokalitu pro volný sběr bylin, pilotně otestovala ve vybraných UGO Salateriích a na eventech „vodu bez obalu“, tedy čepovanou pramenitou vodu Rajec.
Dalšími kroky dokázala, že i přes nepřízeň doby umí přicházet s produktovými inovacemi. Na trh uvedla další z řady ochucených pramenitých vod z vlastních bylin, Rajec šípek, ale i Kofolu v půllitrových plechovkách, jejíž prodeje už několikanásobně předčily původní očekávání. Pro české gastro připravila novinku v podobě minerální vody Korunní ve vratném skle a v bylinném segmentu uvedla originální směs bylinek LEROS Cold Brew na přípravu chutného ledového čaje.
„Máme za sebou těžké období. Věříme, že
z provozně náročného druhého kvartálu vycházíme silnější a že jsme
připraveni i na případné další výkyvy. Do konce roku se zaměříme především na
rozvinutí potenciálu Ondrášovky a Korunní, v nichž vidíme perspektivu,
dále pak na posílení našeho
kávovo-čajového byznysu,“ doplňuje Jannis Samaras: „S ohledem na vývoj
posledních měsíců jsme stanovili nový cíl EBITDA pro rok 2020, a to na 950 mil.
až 1 000 mil. Kč. Vzhledem k úspěšné letní sezóně představenstvo navrhne
vyplatit dividendu v nezměněné výši, tedy 13,50 Kč na akcii,“ uzavírá.
V mil. Kč (pokračující operace) | 6M2020* |
6M2019* |
Změna |
Změna (%) |
|
---|---|---|---|---|---|
Tržby | 2 752,9 |
3 032,3 |
-279,4 |
-9,2 % |
|
Provozní výsledek hospodaření | 54,8 |
159,9 |
-105,1 |
-65,7 % |
|
EBITDA | 349,1 |
424,7 |
-75,6 |
-17,8 % |
|
* upraveno o jednorázové položky
Jana Ptačinská Jirátová
Communications Manager CZ&SK
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- KOFOLA CS - Akcie KOFOLA CS aktuálně, kurzy Burza - akcie online
- Měřítko - měřítko mapy. Co znamená měřítko na mapě a kolik kilometrů v reálu je jeden centimetr na mapě
- KOFOLA CS - graf kurzu akcie cz v roce 2020
- Akcie KOFOLA CS, aktuální vývoj cen obchodů Burza, akcie-cz online
- Graf USD / Kč, ČNB, grafy kurzů měn
- Graf EUR / Kč, ČNB, grafy kurzů měn
- Výpočet čisté mzdy v roce 2021 i v předchozích letech, změny v roce 2021
- Graf CHF / Kč, ČNB, grafy kurzů měn
- Graf PLN / Kč, ČNB, grafy kurzů měn
- Graf GBP / Kč, ČNB, grafy kurzů měn
- Graf RUB / Kč, ČNB, grafy kurzů měn
- Erste Bank ve Vídni - aktuální graf v bodech krát Kč
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory