Na nové mosty přes plavební kanál ve Vraňanech a Lužci nad Vltavou vyjedou první automobily
Ve čtvrtek 25. června byly pro silniční provoz otevřeny dva nové mosty přes plavební kanál Vraňany – Hořín u Mělníka, které nahradily původní nízké. Ve Vraňanech je doprava převedena ze souběžného mostního provizoria, sloužícího během stavby nového mostu. Po jeho odstranění bude možné dokončit úpravy okolí do definitivního stavu. V Lužci nad Vltavou nový most na místní komunikaci nahradil původní 120 let starý most, který je konci své životnosti. I přes zprovoznění mostů pro silniční dopravu budou práce pokračovat a během 6 měsíců budou oba doplněny zdvihacími mechanismy, které umožní proplutí až 7 m vysokých lodí.
„Práce na odstraňování omezení výšky lodí pod mosty mezi Mělníkem a Prahou úspěšně pokračují. Spouštíme silniční dopravu přes první dva nové mosty, aby už nebylo nutné jezdit po původních, které dosloužily. Nové mosty po zprovoznění zdvihacích mechanismů na konci letošního roku svou podjezdnou výškou 7 m oproti současným pouze 4,50 m umožní proplutí moderních velkých osobních lodí i lodí přepravujících objemný náklad,“ uvedl Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR. „Jsem přesvědčen, že zlepšené parametry Vltavy pomohou vnitrozemské plavbě uspět v konkurenci s těžkou silniční dopravou a přispět k ekologickému zásobování metropole,“ dodal.V Lužci nad Vltavou se s otevřením nového mostu v ulici 9. května mění dopravní režim. Ulice Mělnická vedená přes plavební kanál se zcela uzavírá a veškerá doprava z Lužce je převedena do ulice 9. května. Uvedením nového mostu do předčasného užívání bude zajištěna komfortnější dopravní obslužnost obce, neboť v současné době je veškerá doprava vedena přes mostní provizorium, které požadavkům dopravy již nevyhovuje. Nový ocelový most o rozpětí 25 m a šířce 6,5 m má obdobné parametry jako most původní, krabicové železobetonové opěry s kamenným obkladem připomínajícím historický charakter plavebního kanálu v sobě skrývají prostory pro zdvižnou technologii. Do ulice Mělnická se doprava vrátí během října letošního roku, kdy bude dokončen druhý silniční most v Lužci, jehož nosná ocelová konstrukce už je na místě.
Ve Vraňanech jde do předčasného užívání také zdvižný most, který byl na místo dopraven 22. dubna na palubě lodi. Ocelový most o rozpětí 23 m a šířce 7 m překlenuje vjezd do plavebního kanálu. Doprava se tak definitivně vrací z dočasné dřevěné mostovky na nový most, který bude společně s dalšími dvěma mosty po svém dokončení pohyblivý a dálkově ovládaný z 9 km vzdáleného velína zdymadla v Hoříně.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?