Tyto údaje zveřejnil rakouský statistický úřad Statistik Austria. Informoval rovněž, že stále větší oblibě se těšila auta se silnější motorizaci, zatímco poptávka po slabších klesla. Podíl 72 % připadal na osobní auta, jichž bylo koncem roku na silnicích Rakouska přesně 5,04 milionu. Vozidla na naftu převažovala (55 %), i když došlo meziročně k nepatrnému poklesu.
Více elektromobilů
Podstatně vzrostl segment elektroaut a hybridně poháněných vozů. Celkem bylo registrováno 81 340 takových aut, což bylo o bezmála 42 % více a podíl na celkovém vozovém parku vzrostl na 1,16 %. O 7,5 % přibylo obytných vozidel na 30 136 kusů, a o 2,8 % se rozmnožila rodina rakouských motocyklů na celkových bezmála 550 000 kusů. Náklaďáků u našich jižních sousedů přibylo o 3,8 % na necelý půlmilion kusů.
Méně nových registrací u osobních aut
Celkem bylo loni registrováno 329 363 nových osobních aut, což odpovídá meziročnímu poklesu o 3,4 %. Ztráty registruje jak diesel, tak i benzin. Na jejich úkor rostla alternativně poháněná auta. Elektromobilů přibylo o 37 %; v nových registracích osobních aut vzrostl podíl na 2,8 %. Největší odbyt měla elektroauta ve Vídni (pětina), v Dolních Rakousích (18 %) a Horních Rakousích (17 %). Elektromobily si loni pořizovaly převážně právnické osoby, firmy, místní samospráva a podobně (více než 80 %). Soukromí vlastníci si zakoupili zbytek. Osobní auta bez ohledu na pohon si ze 33 % zakoupily privátní osoby.
Rakušané chtějí silné vozy
Pokud porovnáváme meziročně výkon aut pomocí kilowattů, tíhnou Rakušané k silnějším osobním vozům. Zatímco o výkon nad 92 kW (125 HP) byla větší poptávka, naopak o nižší třídy se projevil zájem menší. To souvisí i s tím, že vozidla vykazovala v průměru vyšší hodnoty CO2 než v roce 2018. To se týkalo ovšem jak dieselů, tak i benzínových aut. Průměrná hodnota byla 129 g/km (2018: 126 g/km). Nejoblíbenějším segmentem osobních vozidel jsou terénní auta a SUV. Společně se podílela loni 32 %. Za nimi byla kompaktní auta a až potom malé vozy.