Petr Rozkošný (Meteobox.cz)
Osobní finance  |  20.01.2020 17:16:47

Prodejci potravin vloni slevami nešetřili

Zdá se, že vymanění se ze spirály akčních nabídek nebylo v případě prodejců potravin na „pořadu dne“, odhadnout to lze alespoň z vývoje letákových akcí, prostřednictví kterých se hypermarket, supermarkety i diskontní prodejny snaží nalákat zákazníky. Počet slev v rámci letákových akcí sledovaných portálem AkčníCeny.cz vrostl v roce 2019 meziročně o 11 %, přičemž růst počtu produktů nabízených za zvýhodněné položky zaznamenaly všechny sledované kategorie potravinářského zboží. Nejvíce rostl počet slev v kategorii zelenina a káva, nejméně pak kategorie zahrnující pekařské výrobky.


Meziroční nárůst počtu akčních nabídek v rámci kategorií zahrnují potravinářské zboží

kategorie

meziroční změna

zelenina

29,50%

káva

26,90%

mražená jídla a zmrzliny

25,60%

zdravá výživa

24,70%

sladkosti

19,80 %

alkohol

17,10 %

mléko a mléčné výrobky

19,10%

džusy a balené vody

14,80%

maso a masné výrobky

10,40%

ovoce

10,10%

pečivo

5,10%

Zdroj dat: https://www.akcniceny.cz

 

„V roce 2019 vrostl i počet produktů nabízených v akci, v rámci jednotlivých kategoriích potravinářského zboží se jednalo nejčastěji o nárůst o 10 % - 13 %, přičemž největší nárůst zaznamenala kategorie sladkosti, kde počet unikátních produktů nabízených za zvýhodněných podmínek vzrostl zhruba o 14 %, nejmenší nárůst naopak zaznamenala kategorie zmraženého zboží a hotovek, kde počet produktů uváděných v letákových akcích vzrostl pouze o necelé jedno procento“, komentuje vývoj nabídky zlevněného zboží Gjurses Siderov, analytik webu AkčníCeny.cz

Nejčastěji zlevňovaným typem zboží zůstává i nadále alkohol ( 26 824 slev), zejména pak lahvová piva, za kterými následuje zboží z kategorie mléko a mléčné výrobky (22 764 slev), maso a masné výrobky (22 392), sladkosti (20 831).

Pokud jde o jednotlivé produkty, tak „královnou“ akčních nabídek je Coca Cola s téměř 530 letákovými nabídkami, kterou s velkým odstupem následuje Gambrinus 10° Original, který jsme mohli najít v letákové nabídce téměř čtyřistakrát.

„Na úrovni jednotlivých produktů zůstává pořadí nejčastěji zlevňovaných položek dlouhodobě nezměněno, Coca Cola, Gambrinus 10 °, Pepsi, Fanta, Kofola a čokoláda Milka se staly prakticky neodmyslitelnou součástí letákových nabídek“, doplňuje Siderov.









Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688