S kybernetickým útokem se v roce 2018 setkaly dvě pětiny velkých firem v ČR
Bezmála polovina firem s 10 a více zaměstnanci v České republice má vlastní účet na sociálních sítích. Velkých firem jsou tři čtvrtiny. Za posledních 6 let se velmi výrazně navýšil počet subjektů s účtem na sociálních sítích, které prostřednictvím nich hledají nové zaměstnance.
V dnešní době jsou k internetu připojeny téměř všechny firmy s 10 a více zaměstnanci. Většina podniků měla v roce 2019 své webové stránky (83 %). Boom v posledních letech zažívá využívání sociálních médií (Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram apod.).
V roce 2019 mělo účet na sociálních sítích 45 % firem v ČR. Prezentují se na nich hlavně cestovní agentury a kanceláře, mediální sektor či firmy poskytující ubytování. „Pro firmy je v posledních letech velmi lákavé hledat nové zaměstnance prostřednictvím sociálních sítí.
V roce 2019 tuto možnost využilo 64 % firem s vlastním účtem na sociálních sítích,“ říká Kamila Burešová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ. Nové pracovní síly vyhledávají tímto způsobem nejčastěji velké subjekty, v roce 2019 tak činilo téměř 90 % velkých firem s profilem na sociálních sítích.
Nově byla v roce 2019 zjišťována bezpečnosti ICT v podnikatelském sektoru. „S alespoň jedním bezpečnostním incidentem se v průběhu roku 2018 setkala více než pětina firem v Česku, z velkých firem to bylo 39 %. Nejčastěji se jednalo o nedostupnost služeb ICT, např. útok typu Denial of Service či ransomware,“ říká Eva Myšková Skarlandtová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Nejběžnějšími opatřeními k zajištění bezpečnosti ICT byly na začátku roku 2019 pravidelná aktualizace programového vybavení, používání silného hesla a zálohování firemních dat. Každé z těchto tří opatření využívá více než 80 % firem v ČR s více než 10 zaměstnanci. Velkých firem je dokonce více než 95 %. Rozpoznávání a ověřování uživatelů pomocí biometrických metod není zatím v českém podnikatelském prostředí příliš rozšířené. V roce 2019 toto opatření používalo 11 % firem celkem, nejčastěji šlo o velké subjekty (28 %).
Detailní údaje jsou k dispozici v publikaci Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru 2019 https://www.czso.cz/csu/czso/vyuzivani-informacnich-a-komunikacnich-technologii-v-podnikatelskem-sektoru-rok-2018-leden-2019
Kontakt:
Tomáš Chrámecký
odbor komunikace ČSÚ
T 274 052 765 | M 737 280 892
E tomas.chramecky@czso.cz | Twitter @statistickyurad
14. ledna 2020
S kybernetickým útokem se v roce 2018 setkaly dvě pětiny velkých firem v ČR
Bezmála polovina firem s 10 a více zaměstnanci v České republice má vlastní účet na sociálních sítích. Velkých firem jsou tři čtvrtiny. Za posledních 6 let se velmi výrazně navýšil počet subjektů s účtem na sociálních sítích, které prostřednictvím nich hledají nové zaměstnance.
V dnešní době jsou k internetu připojeny téměř všechny firmy s 10 a více zaměstnanci. Většina podniků měla v roce 2019 své webové stránky (83 %). Boom v posledních letech zažívá využívání sociálních médií (Facebook, LinkedIn, YouTube, Twitter, Instagram apod.).
V roce 2019 mělo účet na sociálních sítích 45 % firem
v ČR. Prezentují se na nich hlavně cestovní agentury a kanceláře, mediální
sektor či firmy poskytující ubytování. „Pro
firmy je v posledních letech velmi lákavé hledat nové zaměstnance prostřednictvím
sociálních sítí.
V roce 2019 tuto možnost využilo 64 % firem s vlastním účtem na
sociálních sítích,“ říká Kamila
Burešová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ. Nové pracovní síly
vyhledávají tímto způsobem nejčastěji velké subjekty, v roce 2019 tak
činilo téměř 90 % velkých firem s profilem na sociálních sítích.
Nově byla v roce 2019 zjišťována bezpečnosti ICT v podnikatelském sektoru. „S alespoň jedním bezpečnostním incidentem se v průběhu roku 2018 setkala více než pětina firem v Česku, z velkých firem to bylo 39 %. Nejčastěji se jednalo o nedostupnost služeb ICT, např. útok typu Denial of Service či ransomware,“ říká Eva Myšková Skarlandtová z odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ.
Nejběžnějšími opatřeními k zajištění bezpečnosti ICT byly na začátku roku 2019 pravidelná aktualizace programového vybavení, používání silného hesla a zálohování firemních dat. Každé z těchto tří opatření využívá více než 80 % firem v ČR s více než 10 zaměstnanci. Velkých firem je dokonce více než 95 %. Rozpoznávání a ověřování uživatelů pomocí biometrických metod není zatím v českém podnikatelském prostředí příliš rozšířené. V roce 2019 toto opatření používalo 11 % firem celkem, nejčastěji šlo o velké subjekty (28 %).
Detailní údaje jsou k dispozici v publikaci Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru 2019 https://www.czso.cz/csu/czso/vyuzivani-informacnich-a-komunikacnich-technologii-v-podnikatelskem-sektoru-rok-2018-leden-2019
Kontakt:
Tomáš Chrámecký
odbor komunikace ČSÚ
T 274 052 765 | M 737 280 892
E tomas.chramecky@czso.cz | Twitter @statistickyurad
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun