Nákupní šílenství Black Friday je tu, Češi podle odhadu utratí 900 milionů
Po celém světě začalo nákupní šílenství v rámci akce Black Friday (Černý pátek), kdy prodejci zlevňují své zboží až o několik desítek procent. Na velké slevy lákají i české obchody. Tuzemští zákazníci utratí asi devět set milionů korun.
Stovky lidí zaplnily obchodní dům Macy´s v New Yorku ve Spojených státech. Slevové šílenství propuklo v plné síle.
Dnem, kdy obchody po celém světě nabízejí obrovské slevy, si Američané připomínají krach na newyorské burze v roce 1929, který zasáhl ekonomiku po celém světě. Fenomén si získal oblibu také v Evropě. Čeští zákazníci na Black Friday vytáhnou z peněženek zhruba 900 milionů korun. A nejen v Maďarsku řeší problém, že lidé nakupují vánoční dárky na úvěr.
"Problém s dlouhodobými půjčkami spočívá v tom, že úroková sazba se může změnit, čímž se změní i splátka," sdělil mluvčí Maďarské národní banky Istvan Binder.
Zatímco jedni se ze slev těší, jiní akci Black Friday kritizují. Řada českých i zahraničních celebrit se i letos rozhodla pro bojkot. Místo toho oslaví například takzvaný Buy Nothing Day, kdy naopak nekupují nic, nebo den dárcovství a dobrých skutků zvaný Giving Tuesday, který vychází na příští úterý.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz