Hypermarkety a drogistické řetězce - vratká rovnováha
Tisková informace společností INCOMA Research a GfK Praha k projektu „DROGERIE 2002“, 1.8.2002 Maloobchodní trh s drogerií a parfumerií se ve srovnání s loňským rokem ještě více zkoncentroval. Podle výzkumu DROGERIE 2002 realizovaného společnostmi INCOMA Research a GfK Praha se v roce 2001 tržní podíl řetězců zvýšil o 12 % a dosáhl úrovně 65 %, především díky širokosortimentním sítím. Obrat patnácti největších distributorů přitom pokrývá více než polovinu trhu. Jsou mezi nimi jak širokosortimentní řetězce (Makro, Ahold, Rewe s prodejnami Penny Market a Billa, Kaufland, Tesco, Delvita a Globus), tak specializované drogistické řetězce (dm drogerie markt, droxi, Rossmann a nákupní aliance Teta drogerie sdružená kolem velkoobchodu P.K. Solvent). Reprezentativní spotřebitelské šetření realizované v rámci projektu DROGERIE 2002 ukázalo, že výrazná změna v nákupním chování českých zákazníků se projevila i na trhu drogerie a kosmetiky. Po šesti letech expanze hypermarketů se právě tento formát poprvé stal hlavním nákupním místem tohoto sortimentu a 28 % českých zákazníků jej uvádí jako své hlavní nákupní místo drogerie. Naopak preference pro ostatní typy prodejen klesají, výjimkou jsou pouze diskontní prodejny, které zaznamenaly mírný vzestup popularity. Nejčastěji jmenovaným hlavním nákupním místem drogerie a kosmetiky je Kaufland, ze specializovaných prodejen droxi. Jak ukázaly výsledky studie, volbu hlavního nákupního místa ale výrazně ovlivňuje i charakter konkrétního drogistického sortimentu a nakupující tedy kombinují různé typy prodejen. Zatímco např. čistící prostředky lidé nakupují převážně v hypermarketech a supermarketech, pro nákup výběrovějších sortimentů jako jsou např. parfémy a deodoranty raději zamíří stále do menší specializované prodejny.
| ||||||
Další informace:
|
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
16.01.2025 Nejnadupanější telefon současnosti se začal…
27.12.2024 Stále více lidí investuje do bitcoinu.
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Překoná zlato v roce 2025 úroveň 3 000 USD? Prognózy se liší, důvody však zůstávají stejné
Petr Lajsek, Purple Trading
Cena ropy prolomila klíčovou úroveň. Kolik si připlatíme za pohonné hmoty?
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Svět se mění: 4 klíčové výzvy, na které musíte připravit své děti
Ole Hansen, Saxo Bank
Šokující předpovědi - Ceny elektřiny se zblázní a USA zdaní datová centra AI