Komentář k výsledkům hospodaření ŠKODA a.s. za rok 1997
Komentář k výsledkům hospodaření ŠKODA a.s. za rok 1997
Mateřská společnost ŠKODA a.s. vstupovala do konsolidace za rok 1997 s daňovým ziskem ve výši 3 mil. Kč, ale vzhledem k velkému objemu daňově neuznatelných nákladů vykázala účetní ztrátu ve výši -4 223 mil. Kč. Do výsledků ŠKODA a.s. byly promítnuty zejména opravné položky na finanční investice - k těm vkladům do dceřiných a přidružených společností, kde došlo k výraznému snížení vlastního jmění (týkalo se to celkem 16 společností). Celkem byly u mateřské společnosti vytvořeny opravné položky na 28,8 % objemu finančních investic.
Dále byly vytvořeny značné opravné položky na pohledávky, které představovaly celkem 38,9 % celkového objemu pohledávek mateřské společnosti. Mezi největší patřily opravné položky v celkové hodnotě 651 mil. Kč na vnitroskupinové půjčky, dále opravné položky na vnitroskupinové pohledávky z obchodního styku v celkové výši 303 mil. Kč a na pohledávky největších externích dlužníků, mezi něž patří Aprior Aš, s nímž probíhá soudní řízení o navrácení převedených, ale nezaplacených bytů ve výši 254 mil. Kč. Celkem za 79 mil. Kč byly vytvořeny opravné položky na pohledávky za podniky v konkurzním řízení (např. Pragoinvest, Kreditní banka Plzeň). Mateřská společnost vytvořila rez
ervy na opravy do provozních nákladů (29 mil. Kč) i rezervy na kurzové ztráty ve finančních nákladech (135 mil. Kč). Byly vytvořeny rezervy na případná rizika z obchodního podnikání - na záruky poskytnuté společnostem uvnitř kapitálového společenství ŠKODA, které mají nízké či záporné vlastní jmění a na pasivní soudní spory v celkové výši 758 mil. Kč.Bez zaúčtovaných rezerv a opravných položek do provozních a finančních nákladů by ŠKODA a.s. dosáhla v provozním i celkovém hospodářském výsledku kladné hodnoty ( zisk ) ve všech třech posledních letech, ve kterých byla vykázána účetní ztráta. Dosažené výsledky byly ovlivněny i vysokými nákladovými úroky, které se v roce 1997 zvedly více než o třetinu , kurzovými ztrátami a odpisem obtížně vymahatelných pohle
dávek.Hospodářské výsledky mateřské společnosti ŠKODA a.s.
[tis. Kč] |
||||
Výnosy celkem |
2 226 301 |
1 705 210 |
1 931 632 |
113,3 % |
Provozní hospodářský výsledek |
-48 742 |
51 685 |
-1 062 273 |
x |
z toho náklady: tvorba rezerv |
0 |
60 000 |
77 900 |
129,8 % |
tvorba opravných položek |
235 737 |
251 652 |
1 444 183 |
669,7 % |
Provozní hosp. výsl. před tvorbou rez. a opr. polož. |
186 995 |
363 337 |
459 810 |
126,6 % |
Hospodářský výsledek z finančních operací |
-173 424 |
-258 523 |
-3 087 367 |
1 194,2 % |
z toho náklady: tvorba rezerv |
0 |
6 623 |
784 420 |
11 843,9 % |
tvorba opravných položek |
222 440 |
281 504 |
1 996 408 |
709,2 % |
nákladové úroky |
269 012 |
307 952 |
418 179
|
135,8 % |
Finanční hosp. výsl. před tvorbou rez. a opr. polož. |
49 016 |
29 604 |
-306 539 |
x |
-291 074 |
-221 658 |
-4 199 590 |
1 894,6 % |
|
Hosp. výsl. před tvorbou rezerv a oprav. položek |
+749 251 |
+378 121 |
+103 321 |
27,3 % |
Vybrané údaje z rozvahy mateřské společnosti ŠKODA a.s.
[tis. Kč] |
||||
Aktiva |
15 594 537 |
15 346 713 |
14 450 036 |
94,2 % |
Vlastní jmění |
11 555 327 |
11 356 776 |
7 471 866 |
65,8 % |
Pohledávky p řed opravnými položkami |
2 506 123 |
2 834 789 |
4 482 294 |
158,1 % |
Závazky bez obligací |
1 662 576 |
1 083 456 |
1 164 858 |
107,5 % |
Saldo pohl. před oprav. pol. a závaz. bez obligací |
843 547 |
1 751 333 |
3 317 436 |
189,4 % |
Saldo pohl. po oprav. pol. a závazků bez obligací |
603 390 |
1 436 559 |
1 654 461 |
115,2 % |
Obligace |
1 000 000 |
1 000 000 |
2 700 000 |
270,0 % |
1 247 595 |
1 658 007 |
2 010 462 |
121,3 % |
Poznámka: V obligacích k 31. 12. 1997 jsou dluhopisy emitované v roce 1993 (splatné v 1/1998) a nová emise dl
uhopisů z 11.12.1997 ve výši 1 700 mil. Kč.Vysoký stav pohledávek za odběrateli (před tvorbou opravných položek téměř 4,5 miliardy Kč), u nichž je z celkového objemu pohledávek z obchodního styku 92,1 % po lhůtě splatnosti, přičemž více než polovinu tvoří pohledávky starší než 1 rok, způsobuje v mateřské společnosti ŠKODA a.s. druhotnou platební neschopnost provázenou nedostatkem finančních zdrojů na pokrytí splatných závazků a následně i nárůst potřeby bankovních úvěrů. Pohledávky vzrostly o 1 648 mil. Kč (tj. o 58,1 %), zatímco závazky se zvýšily pouze o 81 mil. Kč (tj. o 7,5 %). Velkou měrou k tomu přispěla dodávka pro jaderné elektrárny na Ukrajině. Nedostatek volných zdrojů je řešen vzájemnými přímými i vícenásobnými zápočty pohledávek a závazků, odprodej zprostředkovatelským firmám nepřinesl přes vyšší náklady výrazné snížení pohledávek. Standardním výpočtem průměrné doby inkasa pohledávek (pohledávky/tržby/365) dojdeme k 812 dnům při použití hodnoty pohledávek před korekcemi, případně ke 495 dnům po korekci opravnými položkami. Proti neplatičům vede jen společnost ŠKODA a.s. 11,5 tisíce aktivních soudních sporů, při nichž je vymáháno 1,8 mld. Kč.
Rovněž finanční podpora některých dceřiných a přidružených společností, které měly nedostatek volného kapitálu uvnitř společenství ŠKODA způsobovaly přímé zhoršení finanční situace mateřské společnosti a řetězově i ostatních společností ve skupině. Situaci zhoršovala krizová situace ve světě i ve státě, doprovázená restriktivní měnovou politikou, nervozitou v bankovním sektoru a vládními “balíčky” opatření. Přímým důsledkem těchto opatření byla investiční moratoria ve státním sektoru, která spolu s vyšší inflací - zdražováním vstupů do výroby, všeobecným nedostatkem finančních zdrojů a nižší poptávkou po strojírenských výrobcích - působila negativně na výši hospodářských výsledků řady společností ŠK
ODA.Vedení mateřské společnosti ŠKODA a.s., v jejíž vrcholových orgánech jsou dlouhodobě zastoupeni představitelé největších tuzemských bankovních ústavů, začalo již v závěru roku 1997 realizovat nápravná opatření ke zlepšení hospodaření s cílem zabezpečit tvorbu zisku a dosáhnout obratu v ekonomickém vývoji jednotlivých společností kapitálového společenství ŠKODA. Opatření spočívají v přísné kontrole a výrazné úspoře nákladů, odprodeji nepotřebných aktiv, restrukturalizaci méně výkonných společností, utlumení neziskových oborů, stálé inovaci výrobků, zvyšování obchodních aktivit a optimalizaci stavu zaměstnanců, rychlému náběhu nových výrob, komplexní restruk
turalizaci výroby v jaderném strojírenství, dynamickém růstu produktivityVedení ŠKODA a.s. hodlá zajistit potřebné finanční zdroje i odprodejem svých nepotřebných majetkových podílů (celých nebo jejich částí) v některých společnostech - k 1. 8. 1998 byl již uskutečněn prodej nového závodu na výrobu hliníkových nápojových obalů, u něhož nebyla dosažena předpokládaná míra efektivnosti, některé neperspektivní společnosti jsou likvidovány. Kromě započaté restrukturalizace bankovních úvěrů a výpomocí, která je dojednávána s úvěrujícími bankovními ústavy, hodlá ŠKODA a.s. získat potřebný kapitál i pomocí připravovaného syndikovaného úvěru. Cílem je snížit úvěrové zatížení o cca 3 miliardy korun jen ve ŠKODA a.s. a stoprocentních společnostech.
Na finanční situaci společnosti ŠKODA a.s., která se zhoršila v průběhu roku 1997 a upozornila na ni ve své zprávě pro akcionáře ŠKODA a.s. i auditorská společnost ERNST & YOUNG, ačkoli vydaný výrok je bez výhrady, se pracuje tak, že bude zvládnuta.
Konsolidační celek kapitálového společenství ŠKODA obsahoval v roce 1997 souhrn výsledků 41 tuzemských i zahraničních dceřiných společností, jejichž výsledky byly zahrnuty plně (mezi nimi byla i ŠKODA LIAZ a.s., u níž ŠKODA a.s. vlastní jen 49,42 %, ale uplatňuje rozhodující vliv) a 4 společnosti byly do celku započteny metodou ekvivalence. Prostřednictvím tří z konsolidovaných společností vstoupilo do konsolidačního celku kapitálového společenství i 19 vnukovských společností konsolidovaných plnou metodou.
Průměrný přepočtený počet zaměstnanců konsolidačního celku v roce 1997 dosáhl 24 247 osob. Ve srovnání s rokem 1993, kdy ve ŠKODA a.s. začínala restrukturalizace, se jejich počet zvýšil o 3 000 osob v souvislosti se zakládáním nových společností nebo majetkovou účastí ŠKODA a. s. v jiných tuzemských i zahraničních společnostech. Přestože se tyto společnosti potýkaly s řadou problémů od plánování po realizaci produkce, měly vážné potíže s financováním i s přezaměstnaností, produktivita práce z přidané hodnoty na zaměstnance po konsolidaci meziročně mírně vzrostla a dosáhla hodnoty 351 086 Kč na zaměstnance.
V roce 1997 byl dosažen v kapitálovém společenství ŠKODA celkový nekonsolidovaný objem tržeb za vlastní výrobky, služby a zboží ve výši 37 368 mil. Kč, což je o 3 046 mil. Kč (8,9 %) více než v roce 1996. Přitom celá třetina této hodnoty byla dosažena tržbami za nové nebo inovované výrobky. Z uvedeného celkového objemu bylo vyvezeno do zahraničí 45,4 %, což představuje 16 973 mil. Kč, tj. o 20,4 % více než v roce 1996, za který byl ŠKODA a.s. udělen titul “Exportér roku”. Tato opatření u nových výrobků a exportní sítě ŠKODA stála mnoho finančních prostředků, ale pro rozvoj ŠKODA a.s. byla naprosto rozhodující.
Do konsolidovaných výsledků roku 1996 byly poprvé zahrnuty hospodářské výsledky dceřiných společností Umformtechnik ERFURT v SRN, konsolidované výsledky LIAZu (plnou metodou) a konsolidované výsledky skupiny TATRA (metodou ekvivalence). Všechny tyto společnosti byly silně ztrátové (Umformtechnik -434 mil. Kč, LIAZ -476 mil. Kč, TATRA -1 048 mil. Kč). Do výsledků konsolidace za rok 1997 kromě těchto společností byly plně zahrnuty dceřiné společnosti JINMA-TURBINE v Číně a ELECTRIC TRANSIT v USA, a dále v roce 1997 zpětně odkoupené ztrátové společnosti se zahraniční účastí ŠKODA ENERGO (dříve 34,12 % přidružená spol. Brown & Root) a ŠKODA MACHINE TOOL (dříve 49 % podíl ŠKODA a.s., nyní 98 %). Byl odprodán podíl na společnosti GEISTRANSPORT, několik společností vstoupilo do likvidace.
Nejvýraznější ztráty z těchto společností byly v roce 1997 zaznamenány ve ŠKODA LIAZ (-953 mil. Kč), Umformtechnik (-145 mil. Kč) a ELECTRIC TRANSIT (-107 mil. Kč), zatímco TATRA a.s. i obě zpětně odkoupené společnosti vykázaly zisk (skupina TATRA 65 mil. Kč, MACHINE TOOL 23 mil.Kč a ENERGO 10 mil. Kč).
Hospodářské výsledky kapitálového společenství ŠKODA - konsolidované údaje
[tis. Kč] |
||||
Výnosy celkem |
22 476 699 |
29 037 541 |
31 178 195 |
107,4 % |
z toho: t ržby za prodej vl.výr., služeb a zboží |
18 606 561 |
23 514 888 |
23 418 750 |
99,6 % |
Provozní hospodářský výsledek |
329 361 |
-1 235 597 |
-1 788 193 |
144,7 % |
z toho náklady: tvorba rezerv |
266 281 |
722 673 |
959 366 |
132,8 % |
tvorba opravných položek |
510 183 |
1 041 291 |
2 436 438 |
234,0 % |
Provozní hosp. výsl. před tvorbou rez. a opr. polož. |
1 105 825 |
528 367 |
1 607 611 |
304,3 % |
Hospodářský výsledek z finančních operací |
-412 048 |
-1 055 549 |
-2 427 958 |
230,0 % |
z toho náklady: tvorba rezerv |
25 937 |
39 499 |
954 585 |
2 416,7 % |
tvorba opravných položek |
69 335 |
92 336 |
96 048 |
104,0 % |
nákladové úroky |
423 244 |
952 150 |
1 292 688 |
135,8 % |
Finanční hosp. výsl. před tvorbou rez. a opr. polož. |
-316 776 |
-923 714 |
-1 377 325 |
149,1 % |
-166 310 |
-2 061 925 |
-3 506 991 2 416,7 % |
170,1 % |
|
Hosp. výsl. před tvorbou rezerv a oprav. položek |
705 426 |
-166 126 |
939 446 |
x |
Dosažený provozní hospodářský výsledek kapitálového společenství ŠKODA byl ve všech třech sledovaných letech při zohlednění zaúčtovaných rezerv a opravných položek kladný. Dosažená historicky nejvyšší celková účetní ztráta byla zejména výsledkem nutnosti vytvořit rezervy a opravné položky na možná rizika podnikání. Významný negativní vliv na hospodaření měl i nárůst úroků z provozních úvěrů, které vzrostly za upl
ynulé 2 roky na více než trojnásobek, dále kurzové ztráty a odpis nedobytných pohledávek.Účetní ztrátu vykázala v roce 1997 téměř polovina plně konsolidovaných společností ŠKODA.
Vybrané doplňující údaje kapitálového společenství ŠKODA
[tis. Kč] |
||||
Výroba zboží |
11 919 296 |
22 474 087 |
24 331 192 |
108,3 % |
Prodej (tržby za vlastní výrobky, služby a zboží před vyloučením vzájemných vztahů) |
26 745 834 |
34 322 482 |
37 367 776 |
108,9 % |
5 086 152 |
14 102 902 |
16 972 647 |
120,3 % |
|
Přidaná hodnota (konsolidované údaje) |
5 114 778 |
8 364 864 |
8 512 775 |
101,8 % |
Průměrný přep. počet zaměstnanců [osoby] |
18 662 |
23 854 |
24 247 |
101,6 % |
274 086 |
350 675 |
351 086 |
100,1 % |
Vybrané údaje z rozvahy kapitálového společenství ŠKODA - konsolidované údaje
[tis. Kč] |
||||
Aktiva celkem |
25 660 786 |
31 213 018 |
37 534 086 |
120,3 % |
Hmotný investiční majetek |
9 081 625 |
13 470 431 |
14 146 123 |
105,0 % |
Zásoby celkem |
8 003 723 |
8 396 843 |
10 140 820 |
120,8 % |
Dlouhodobé pohledávky |
647 721 |
621 784 |
301 178 |
48,4 % |
Krátkodobé pohledávky |
4 864 572 |
5 572 553 |
8 582 502 |
154,0 % |
Vlastní jmění |
11 569 028 |
10 022 183 |
6 488 088 |
64,7 % |
Dlouhodobé závazky |
1 770 821 |
2 410 271 |
4 763 900 |
197,6 % |
z toho: emitované dluhopisy |
1 000 000 |
1 000 000 |
2 700 000 |
270,0 % |
Krátkodobé závazky |
7 663 206 |
6 457 616 |
9 009 260 |
139,5 % |
Saldo pohl. po oprav. pol. a závaz. bez obligací |
-2 921 734 |
-1 683 550 |
-2 189 480 |
130,0 % |
3 904 206 |
9 254 535 |
12 897 723 |
139,4 % |
Poznámka: Do dlouhodobých závazků r. 1997 se promítly dluhopisy emitované mateřskou společností ŠKODA a.s. v roce 1993 (splatné v 1/1998) a nová emise dluhopisů z 11.12.1997 ve výši 1 700 mil. Kč.
Velký objem pohledávek za odběrateli (po vytvoření opravných položek do nákladů téměř ve všech společnostech konsolidovaného celku jen za rok 1997 v celkové výši přes 3,1 mld. Kč před konsolidací), které dosáhly téměř 8,9 mld. Kč po konsolidaci (před ní 14,1 mld. Kč), a jejichž meziroční nárůst byl 2,7 mld. Kč (tj. 43,4 %), vyvolává obrovský nárůst potřeby náhradních zdrojů financování. Závazky bez obligací se zvýšily o 3,2 mld. Kč (tj. o 40,6 %). V celkovém objemu závazků bylo zahrnuto okolo 3 mld. Kč předem přijatých záloh na rozpracované obchodní případy, takže výsledné saldo pohledávek po odečtení opravných položek a závazků bez obligací a přijatých záloh by bylo kladné, ale problém nezaplacených vyfakturovaných dodávek tím není vyřešen a dále se řeší. Nedostatek finančních prostředků je zejména uvnitř holdingu řešen vzájemnými zápočty pohledávek a závazků a prováděná nápravná opatření se zaměřují na pravidelné snižování pohledávek s podporou významné osobní zainteresovanosti manažerů jednotlivých společností, ale situaci, kdy jen kapitálové společenství ŠKODA úvěruje své neplatící odběratele desítkami miliard Kč, již nelze vyřešit pouze na úrovni podn
iků, ale je třeba, aby došlo k ozdravění změnou koncepce celé české ekonomiky.V 1. pololetí 1998
byl již zaznamenán obrat v hospodaření, když v holdingu ŠKODA (mateřská společnost a 100 % dceřiné společnosti) se podařilo vytvořit nekonsolidovaný zisk před zdaněním ve výši 345 mil. Kč. Z ostatních dceřiných a přidružených společností ve ztrátě zůstávají dceřiné a přidružené společnosti ŠKODA LIAZ (-130 mil. Kč), Umformtechnik (-95 mil. Kč), JINMA-TURBINE (-17 mil. Kč) a ELECTRIC TRANSIT (-10 mil. Kč). Za celé kapitálové společenství byl tak v 1. pololetí 1998 vykázán předběžný nekonsolidovaný zisk ve výši 91 mil. Kč.Ze 100 % dceřiných společností vykázalo ztrátu pouze 5 společností, z toho ve 4 společnostech probíhají sanační opatření na vyrovnání ztrát ve druhém pololetí tohoto roku, další dceřiná společnost (TABÁKOVÉ STROJE - CAN, nový závod na výrobu nápojových plechových obalů) byla k 1.8.1998 prod
ána.V celoroku předpokládáme vytvoření zisku na úrovni cca 1 mld. Kč, což je naprosto reálné. Po restrukturalizaci úvěrů a snížení úvěrového zatížení o cca 3 mld. Kč předpokládáme podstatné zlepšení finančních toků.
Podnik má výsledky na světové konkurenceschopné úrovni, má trhy, dynamiku růstu výroby zboží, prodeje a exportu, což zajišťuje dobrou úroveň postavení do dalšího období.
|
||
předseda představenstva a |
||
generální ředitel ŠKODA a.s. |
Hospodářské výsledky TATRA, a.s. a konsolidované hospodářské výsledky za skupinu TATRA
(mil. Kč) |
||||||
Zisk/Ztráta TATRA, a.s. |
-2 258 |
-737 |
-270 |
-625 |
92 |
|
x |
x |
-775 |
-1 048 |
65 |
||
Výroba nákladních automobilů (ks) |
2 951 |
1 358 |
1 837 |
1 804 |
2 592 |
|
Prodej nákladních automobilů (ks) |
4 069 |
1 849 |
2 048 |
1 803 |
2 531 |
|
5 998 |
4 456 |
5 714 |
4 317 |
8 929 |
||
x |
x |
4 627 |
5 018 |
10 152 |
||
Počet zaměstnanců TATRA a.s. |
9 718 |
8 075 |
3 820 |
3 815 |
4 065 |
|
Počet zaměstnanců TATRA skupina |
9 718 |
8 075 |
7 470 |
7 454 |
7 665 |
Základní informace z valné hromady TATRA a.s., konané dne 21. srpna 1998 v Kopřivnici
Hospodaření roku 1997
Po předchozích pěti letech ztrát dosáhla skupina TATRA konsolidovaného zisku 65 mil. Kč, při tržbách 10,152 mld. Kč. Mateřská společnost TATRA, a.s. (výroba nákladních automobilů) pak zisku 92 mil. Kč, při tržbách 8,929 mld. Kč. V porovnání s rokem 1996 došlo k výraznému obratu při tvorbě provozního hospodářského výsledku, kdy provozní ztrátu 698 mil. Kč vystřídal v roce 1997 provozní zisk 589 mil. Kč. Radikálně se také podařilo zvýšit produktivitu práce z přidané hodnoty na jednoho zaměstnance, která se zvýšila ze 115 tis. Kč v roce 1996 na 339 tis. Kč v roce 1997.
Za rok 1997 bylo prodáno celkem 2 531 automobilů (výroba činila 2 592 automobilů). Jednoznačně pozitivně se na těchto počtech projevil kontrakt vozidel LIWA pro Spojené arabské emiráty, kam bylo v roce 1997 dodáno 817 vozidel v hodnotě přes 4 mld. Kč. Oproti roku 1996 stoupl prodej vozidel o 40 %.
Technický úsek
V oblasti civilních vozidel byly homologovány a zaváděny do výroby typy TERRNo a Jamal s cílem nahradit řady T 815 , T 815- 2 a Euro II do října 1999. Společně s modernizací např. Kabiny, motoru, pérování bude tento přechod znamenat výraznou unifikaci a snížení počtu dílů. V oblasti vojenských (speciálních) vozidel byly postaveny prototypy a akviziční vozidla v provedení 4x4 a 6x6 jako náhrada letitých T 815. Pokračoval vývoj tankového tahače a vyprošťovacího vozidla AV 20, Oba tyto speciály už mají velice úspěšně za sebou tendrové porovnávací zkoušky. Na základě rozhodnutí představenstva byl ukončen další vývoj osobního vozu T700.
Personální oblast
K 31. prosinci 1997 bylo ve skupině TATRA zaměstnáno 7 655 pracovníků (letos by měl být dosažen stav 6 592 pracovníků, z toho 2 960 v mateřské společnosti). Po personálních změnách ve vedení v letošním červenci byla podstatně (o 1/4) zredukována organizační struktura.
Informatika
V roce 1997 bylo rozhodnuto o zavedení nového informačního systému Baan. V současné době probíhá jeho náběh do oblasti nákupu a části výroby. Do konce roku 1999 by měl být zaveden v celé společnosti. Baan má přinést další výrazné zvýšení produktivity, podstatné snížená zásob v nákupu, nedokončené výrobě a hotových výrobcích. Zkrátí se i dodací čas vozidel zákazníkům atd.
Hlavní cíle další činnosti
Stěžejním bodem je vyřešení zadluženosti z let 1991 až 1992 a společnost finančně restrukturalizovat. S tím souvisí plynulé profinancování výroby. Podstatně zvýšit obchodní aktivitu, využít připravované proexportní podpory vlády, systematicky hodnotit obchodní síť. Případné oddlužení rychle využít k obchodní expanzi. Pokračovat ve snižování režijních nákladů - snížit energetickou náročnost výroby, materiálové náklady, zásoby. Zlepšovat nákupní politiku v oblasti ceny, kvality. Zvýšit unifikaci dílů. Zeštíhlením organizace a snižováním mzdových nákladů, které i nadále budou vázány na růstu přidané hodnoty, zvyšovat produktivitu práce. Pokračovat v zakládání společných podniků (Rusko, Brazílie, Uzbekistán - v Indii již od července letošního roku funguje TATRA Udyog).
Informace z valné hromady společnosti ŠKODA LIAZ a.s.
Na valné hromadě společnosti, která se uskutečnila dne 17. 08. 1998 od 15:00 hodin v Mnichově Hradišti, byla oznámena ztráta za uplynulý rok ve výši 787,3 mil. Kč. Tato účetní ztráta byla způsobena zejména skutečností, že vedení společnosti ve spolupráci s mezinárodní auditorskou firmou Ernst & Young vytvořilo opravné položky a rezervy v celkovém objemu 925,1 mil. Kč s cílem předejít v příštích obdobích dalším možným ztrátám. Skutečnost, že kumulovaná ztráta přesáhla hodnotu 1,32 mld. Kč se bude v nejbližší době řešit mimořádná valná hromada.
Současně byl na této valné hromadě projednány a schváleny návrhy na změnu obchodního jména na TRUCK INTERNATIONAL a.s. a změnu stanov.
Poslední zprávy z rubriky Plzeň:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz