Nejlepší OK POINTy mají obrat přes milion korun měsíčně
Nejlepší OK POINTy mají obrat přes milion korun měsíčně
Franšízy vznikající ve spolupráci Broker Consulting a mBank jsou jedním z nejrychleji rostoucích konceptů ve svém oboru, tedy ve financích. Během dvou a půl roku jich po celé republice vzniklo 38. Letos v dubnu jich Broker Consulting a mBank otevřely rekordních pět a do konce roku jich je v plánu rovných padesát OK POINTů. Lenka Slepičková, specialistka podpory prodeje OK POINT, koncept přibližuje v rozhovoru.
Kolik jste loni otevřeli franšízových poboček konceptu OK POINT?
V loňském roce jsme otevřeli celkem 16 nových OK POINTů, letos
máme ještě větší ambice, a to 22 nových poboček. V únoru jsme zprovoznili 29.
OK POINT, který se nachází v Praze 3 – Žižkově na frekventované křižovatce ulic
Jana Želivského a Jeseniova. OK POINT je umístěný na místě, kde sídlila pobočka
jedné italské banky. Franšízantem je Michal Koubek, regionální ředitel senior
Broker Consulting. Jubilejní 30. OK POINT je také v Praze, a to v Karlíně. Provozuje
ho franšízantka Jitka Přibylová, která je první provozovatelkou s více než
jedním OK POINTem. Během dubna otevřela další pobočku v Praze na
Waltrovce. Nyní v provozu 38 OK POINTů, nově třeba ve
Znojmě či v Chomutově.
Rostou jejich obraty? Kde se vám daří nejlépe?
Význam OK POINTů v rámci Broker Consulting s každým novým
otevřeným roste. Srovnávat, ale jednotlivé OK POINTy není ještě možné, některé
z nich mají otevřeno sotva pár měsíců, jiné už přes dva roky. Ty nejlepší z
nich mají obrat přes milion korun měsíčně. Výrazně jim k tomu pomáhají i
realitní obchody, které běžně tvoří třetinu produkce OK POINTu. Logicky jeden z
nejaktivnějších OK POINTů je ten nejdéle otevřený v Klimentské ulici v Praze,
velký zájem je také o vkladovou síť Broker Consulting, tam mezi ty
nejvyužívanější patří vkladomat na OK POINTu v Praze na Vinohradské ulici.
Je toho poměrně hodně, ale asi tím nejdůležitějším je reálná
svoboda, kterou dáváme našim franšízantům a spolupracovníkům. Náš koncept je
postaven na opravdovém partnerství, ať už se strategickým obchodním partnerem
mBank, nebo s jednotlivými franšízanty. Tedy v oblasti financí a realit
poskytujeme nejlepší podmínky na trhu. Další naší velice silnou stránkou jsou
moderní technologie a on-line nástroje, které máme k dispozici nejenom na OK
POINTech. Sjednávání Finančního plánu a jednotlivých produktů on-line, přes
tablet, a biometrický podpis, to je cíl Broker Consulting pro letošní rok.
My nabízíme svobodu ve volbě například v tom, že si
naši franšízanti mohou zvolit, zda se chtějí více věnovat financím, nebo
realitám, nebo obojímu. To na trhu není zvykem. Svobodu také vnímáme
v nastavení spolupráce s franšízantem i strategickým partnerem. Jsme
plnohodnotní obchodní partneři a podle toho také jednáme. Navzájem si
nasloucháme a společný projekt stále dynamicky rozvíjíme. Reagujeme na potřeby
jednotlivých franšízantů a jejich OK POINTů v reálném čase.
Určitě musí franšízanti jako v každé síti dodržovat daná
pravidla. Která jsou ta vůbec nejdůležitější?
Musí dodržovat vysoké standardy a postupy uzavírání jednotlivých obchodů. Základem je dlouhodobé finanční plánování, bez něj nelze poskytovat profesionální služby. Kombinace finančních, bankovních a realitních služeb s vlastní vkladomatovou sítí a strategickým partnerem mBank funguje na klienty velmi pozitivně. Právě slučování služeb na jedno místo je trend finančního segmentu do budoucna. Finanční plánování budoucnosti totiž bude čím dál více o zážitku a ne o co nejlevnějších finančních produktech. Nezapomenutelný zážitek z plánování vlastní finanční nezávislosti zprostředkuje franšízant, který k tomu bude mít vhodné on-line nástroje. Pilířem našeho elektronického systému je aplikace Brok, která klientům pomáhá pochopit, o čem je Finanční plán Broker Consulting. To jsou pravidla ze strany Broker Consulting, pak jde zde řada legislativních podmínek, které je také nutné dodržovat. Mezi ně patří potřebné certifikace, takže franšízant musí projít řádným školením a následně složením zkoušek v rámci úvěrových produktů, investic a pojištění.
Jaké jsou vaše požadavky na franšízanty? Mění se v
souvislosti s praxí a počtem otevřených poboček?
Požadavky jsou v podstatě stále stejné. Jednou z podmínek je minimálně středoškolské vzdělání s maturitou, beztrestnost, bezdlužnost a chuť učit se novým věcem v rámci financí, realit a bankovních služeb. Dále dostatek finančních prostředků, minimálně 1,5 milionu korun, jasný byznys plán OK POINTu, chuť a ambice pracovat v oblasti finančního a realitních poradenství a také dostatek času se věnovat vlastní franšíze. Bez přítomnosti franšízanta na pobočce ten byznys opravdu nefunguje, to jsme si praxí ověřili.
Poučila vás nějak výběrová řízení, nebo jste naopak příjemně
překvapeni úrovní uchazečů?
Výběrová řízení nám předně ukázala, jací lidé mají zájem o
naši franšízu. Jedná se většinou o top manažery, kteří se dostali na vrchol
kariéry v korporaci nebo nadnárodní společnosti a hledají další směr svého
profesního rozvoje. A ten jim jejich stávající zaměstnavatel nabídnout nemůže.
Dále jsou to úspěšní podnikatelé, kteří už mají zaběhnutý byznys v dané
lokalitě a hledají jeho možné rozšíření.
Na úroveň uchazečů si nemůžeme stěžovat, věnujeme totiž poměrně hodně energie do podrobné informovanosti o projektu, ať už formou médií, veletrhů, specializovaných akcí či vlastních webových stránek a dalších on-linových kanálů.
Nové franšízanty sami školíte, naučili jste se také něco vy
od nich?
Každý franšízant je jedinečný, a tak k nim přistupujeme. To je mimochodem také něco, co u konkurence nenajdete. Za každým z nich stojí jiný příběh, každý přináší nové zkušenosti. A na pravidelných společných setkáních tyto zkušenosti, postřehy či rady franšízanti sdílí. Mnohdy jsou to drobnosti, které ale pomohou celé pobočkové síti v lepším klientském servisu, jednání se zaměstnanci či spolupracovníky. Ty pak implementujeme plošně.
Jaká bývá návratnost vložených investic v případě OK Pointů?
Vstupní investice dle lokality se pohybuje kolem 1,5 milionu korun a návratnost je mezi půl rokem až rokem. Máme ale franšízy, jak jsem zmínila v úvodu, které mají obrat přes milion korun měsíčně. Další informace a dotazy ráda zodpovím na e-mailu lenka.slepickova@bcas.cz nebo na telefonu 731 537 402.
Jan Lener
Ředitel komunikace Broker Consulting. Do Broker Consulting přišel téměř přesně před deseti lety do oddělní komunikace a PR. Od roku 2013 se věnoval také Projektu Reality v Broker Consulting. Ve finančně-poradenskému byznysu působí již od roku 2003, první zkušenosti sbíral jako poradce. V případě, že vás zaujal koncept OK POINT, o němž Jan Lener píše, kontaktujte pro více informací Lenku Slepičkovou na mailu lenka.slepickova@bcas.cz, nebo na telefonu +420 731 537 402.
Broker Consulting
Broker Consulting je jednou z největších poradenských společností na českém a slovenském trhu v oblasti financí a realit. Od roku 1998 získala důvěru více než 600 000 klientů. Poskytuje také služby přes 4 000 firmám. Služby společnosti Broker Consulting poskytuje přibližně 1500 finančních konzultantů ve více než 100 klientských centrech a kancelářích. Společnost přinesla na český a slovenský trh řadu inovací. Jednalo se například o investice do otevřených podílových fondů se zamykáním zisků nebo unikátní produkty životního dopojištění, které umožňují pojistit smrt a invaliditu za zlomek obvyklých cen. Broker Consulting rovněž ve spolupráci s mBank vytváří síť franšízových poboček pod názvem OK POINT, kterých je aktuálně otevřeno 33. Více na www.bcas.cz a na www.okpointy.cz. Navštivte také náš Facebook a LinkedIN Broker Consulting a Facebook a LinkedIn OK POINTů.
Zprávy o koruně
Poslední zprávy z rubriky Finanční rady:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna