Velký plán, jak na poslední chvíli zastavit brexit
Podle Charlieho Coopera z Politica se ve Velké Británii schyluje k poslednímu velkému pokusu o zastavení brexitu. Nacházíme se asi rok od chvíle, kdy by tato země měla oficiálně odejít z EU a organizace Best for Britain se snaží získat armádu dobrovolníků a vycvičit je v taktice, která by měla odchod z Unie zastavit.
Nová taktika je podle Politica na míle vzdálená tomu, o co se odpůrci brexitu pokoušeli před hlasováním o něm. Podle nové filozofie působí doposud používané argumenty a mávání s vlajkou EU na řadu lidí spíše negativně. Včetně těch, kteří nejsou nijak přesvědčenými zastánci brexitu. A právě na ně se chce Best for Britain zaměřit zejména.
Většina debat o brexitu se podle zkušeností dříve či později stočí k tématům, jako je identita a imigrace. Best for Britain se po vzoru amerických politiků chce prostřednictvím vyškolených dobrovolníků vydat přímo k lidem a přesvědčit je, že je třeba nového hlasování a v něm je lepší brexit odmítnout. Školení probíhá ve stylu „jak přesvědčit ty, kteří s vámi nesouhlasí“ a dobrovolníci se mimo jiné učí upustit od svého rozhořčení z brexitu a namísto toho naslouchat jeho zastáncům a pokoušet se změnit jejich postoj. Školitel například dobrovolníkům vysvětluje, že pokud oni cítí evropskou identitu a někdo jiný ne, nemohou tvrdit, že jejich pocit má větší relevanci.
Je také zřejmé, že pokud zastánci brexitu vidí vlajku EU, nechtějí se s těmi, kteří ji nesou, ani bavit. A školitelé varují také před šířením článků typu „my jsme vám to říkali po Facebooku a jiných sociálních sítích“. I takový postup je totiž spíše kontraproduktivní. Dobrovolníci jsou ale školení i k tomu, aby jednali se svými zástupci v parlamentu a snažili se je přesvědčit o svém postoji. V neposlední řadě pak mají spolupracovat také s místními médii.
Jedním z dobrovolníků pracujících pro Best for Britain je Chevan Ilangaratne, který říká: „Nechci říct další generaci, že jsem jen tak seděl a díval se na to, jak moje země padá z útesu a poškozuje sama sebe ekonomicky, společensky i kulturně.“ Podle něj by nová kampaň měla stát na hledání společné řeči. Příkladem jsou obavy z nedostatku bydlení, které sdílí jak zastánci, tak odpůrci brexitu. Ti první se ale často domnívají, že příčinou jsou migranti a tudíž je vhodné hovořit o tom, že problém spočívá spíše v nedostatku nových domů a bytů, který odchod z EU vůbec neřeší.
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz