Jiřina Kavková (Kurzy.cz)
Z domova  |  06.05.2002 13:45:51

Text petice - zneužití projektu "Internet do škol"

 

Praha, 6. května 2002 - Odborná školská veřejnost zahájila dnešního dne petiční akci s cílem vyzvat Vládu České republiky, aby zabránila monopolizaci informačního prostředí ve školství a možnému komerčnímu zneužití škol, učitelů a žáků prostřednictvím informačních technologií.

Považujeme za nutné veřejně upozornit na vážná rizika zneužití vládního programu podpory informatiky ve veřejném školství ve prospěch komerčních zájmů úzké skupiny osob a firem,” řekl o záměru organizátorů petice mluvčí petičního výboru Mgr. Daniel Janata.

Poslední kroky ministerstva, a zejména jeho záměr založit tak zvanou obecně prospěšnou společnost pro další řízení a financování projektu Státní informační politiky ve vzdělávání (SIPVZ), jsou varující. Odpovědnost za státem investované miliardy by tak přešla z ústředního orgánu státní správy na privátní subjekt s komerčními zájmy bez jakékoliv možnosti veřejné kontroly.

”Dosud učiněné kroky v důsledku podporují monopolizaci rozvoje informačních technologií ve školství, a to na základě smluv, jejichž text nebyl nikdy zveřejněn. Neprůhlednost financování celého projektu, a zejména riziko zneužití uzavřené školské sítě k prosazování soukromých komerčních zájmů, nás nutí vyzvat Vládu ČR, aby nevydávala souhlas se zřízením ”obecně prospěšné společnosti” a zahájila kroky, které odstraní i další rizika a problémy projektu SIPVZ, popsané v textu naší petice,” řekl dále mluvčí petičního výboru.

Organizátoři petice se rozhodli využít práva petičního jako poslední možnosti v situaci, kdy na žádné předchozí výzvy a kritiku zřizovatelů škol a jejich ředitelů, učitelů, profesních asociací a iniciativ, ani Poslanecké sněmovny a ”školského” výboru Parlamentu ČR, upozorňující na nevhodnost zvolené metody realizace programu SIPVZ, nebylo účinně reagováno. ”Není nám lhostejné, k jakému účelu, jak a v čí prospěch jsou investovány nemalé prostředky státního rozpočtu.”

Celá školská veřejnost přivítala před dvěma lety záměr Vlády ČR podpořit rozvoj IT v českém školství. Po dvou letech nesplněných slibů, diskutabilně investovaných prostředků a bagatelizace kritických připomínek pronesl ministr školství Eduard Zeman při otevírání IT učebny v ZŠ Lišově na adresu kritiků projektu: ”Bořit je vždy lehčí než stavět …

Organizátoři petice k tomu dodávají: ”Bořit berlínskou zeď monopolu, komercionalizace a cenzury školského informačního prostředí, kterou se pokouší vystavět ministerstvo školství, považujeme za povinnost každého slušného člověka.

 



Poznámka: V textu naší tiskové zprávy se důsledně vyhýbáme všeobecně používanému názvu projektu SIPVZ ”
Internet do škol” nebo ”INDOŠ” z toho důvodu, že se jedná o zaregistrované obchodní známky reklamních agentur.


Další informace poskytne petiční výbor na této adrese:

Mgr. Daniel Janata
Na Záhonech 38
141 00 Praha 4

Telefon: 02 – 61225848
Email:
petice@gfxs.cz
URL:
http://petice.gfxs.cz

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688