TNBiz (TN.cz)
Makroekonomika  |  18.12.2016 15:22:10

Dálnice D35 a D46 - Alternativa k dálnici D1

Dálnice D35

Celková délka 174 km, v provozu 63 km

Společně s dálnicí D11 se má stát alternativou k dálnici D1 a hlavní spojnicí Prahy se severní Moravou. Hotový je ovšem akorát úsek od Mohlenice do Olomouce a od Olomouce ke křižovatce s D1 u Lipníku nad Bečvou. Zhruba tříkilometrový úsek u Olomouce navíc stále chybí. Na druhé straně je hotová přibližně čtyřkilometrová spojka dálnice D11 a silnice I/37 z Hradce Králové do Pardubic. Od této křižovatky u Opatovic by dálnice měla pokračovat dále na východ.

Původně se D35 stavěla jako rychlostní silnice. Začínat měla už u Liberce a úsek mezi Libercem a Turnovem je zprovozněný. Po převodu rychlostních silnic na dálnice byl ovšem přeznačen na silnici I. třídy. Tou by mělo být i pokračování od Turnova k Hradci Králové, původně také plánované jako rychlostní silnice. V celém úseku by měly ale být čtyři pruhy a rychlost minimálně 110 km/h.

Stavba mezi Opatovicemi a Mohelnicí má ale nejvyšší prioritu. Stávající silnice je totiž plná úseků První dva úseky (Opatovice nad Labem - Časy a Časy - Ostrov) sice komplikovalo propadlé posouzení EIA, patří ovšem mezi prioritní stavby, na které vláda vyjednala výjímku a stavět se má začít už příští rok v říjnu. Oba úseky, dohromady měřící 27 kilometrů, by měly být uvedeny do provozu v dubnu roku 2021.

Navazující úseky z Ostrova do Vysokého Mýta, Džbánova, Litomyšle, Janova a Opatovce by měly být rozestavěny v roce 2019 a uvedeny do provozu společně s chybějícím úsekem u Olomouce v roce 2022. O rok později by měla být dálnice prodloužena o dalších 16 kilometrů z Opatovce do Starého Města. Pak bude ještě k Mohelnici chybět 21 kilometrů, které ŘSD nepostaví dříve jak v roce 2025.

Dálnice D46

Celková délka 38 km, v provozu 38 km

Přestože k tomu není původně určena, plní dnes dálnice (dříve rychlostní silnice) D46 roli alternativy k dálnici D1. Nahrazuje neexistující úsek okolo Přerova. Řidiči, kteří chtějí z Prahy či Brna do Ostravy, musí u Vyškova z D1 sjet na D46 a pokračovat na Olomouc a pak se po D35 na D1 vrátit.

Dálnice z Vyškova do Olomouce je hotová od roku 1992, má však několik zásadních nedostatků, které se ŘSD snaží odstranit. Jedná se kupříkladu o délku odbočovacích a připojovacích pruhů, které nesplňují normy a je potřeba je přestavět.

 

Další dálnice

TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.

18.12. 17:47  Tak omyl mimo koridor jsem sám... (Úvěrář)
Diskuse je uzavřena








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688