Linkami 900 měsíčně tečou desítky milionů, zákazníci je preferují před jinými platebními metodami
Desítky milionů korun měsíčně protelefonují v ČR zákazníci, kteří preferují linky 900 před jinými platebními metodami. Na zákulisí provozu tohoto „stroje na peníze“ jsme se zeptali specialisty na platby po telefonu, pana Michala Křivy z telekomunikační společnosti Dial Telecom, a.s., která technologicky Linku 900 zabezpečuje už více než 10 let.
Jak služba funguje?
Spotřebitel zavolá na Linku 900 a tím platí za informace, které získá během hovoru.
Jaké jsou výhody a nevýhody této služby?
Nemáte neplatiče, peníze jsou vám poslány vždy, i když spotřebitel svůj účet neuhradí.
Ano, ale zde zákazník platí za službu až následně při platbě za volání svému telekomunikačnímu operátorovi, tedy nepřímo.
Je to velká výhoda, ještě větší než platba platební kartou, kde zákazníci jsou ochotni utratit více peněz, když nemusí z peněženky „vyndat“ peníze a „rozloučit“ se s nimi.
Zde není stanovena celková částka, kterou spotřebitel je ochoten za službu zaplatit. Spotřebitel platí tak dlouho, dokud neukončí hovor. Je to naprosto fér i pro spotřebitele, jsou přesně stanovené podmínky, spotřebitel neplatí nic navíc. Až služby nechce využívat, nechce za ně dále platit, pouze ukončí hovor.
Je spousta spotřebitelů, kteří nechtějí, či neumějí posílat peníze bankovním převodem dopředu, či využívat moderní platební systémy.
A nevýhody služby?
Telekomunikační operátoři, kteří peníze účtují spotřebitelům si nechávají určitou procentuální část z vybraných peněz i z důvodu rizika neuhrazení platby spotřebitelem. Toto je nevýhodou, ale máme na mnohých případech vyzkoušené, že při alternativních možnostech uhrazení té samé služby, spotřebitelé volí Linku 900 jako primární způsob úhrady, i když je pro ně finančně náročnější. Tento způsob platby je možné zvolit i jako alternativní možnost k již zavedenému platebnímu systému.
Pro které služby je tento způsob platby určen ?
Tento způsob zpoplatění spotřebitele je určen pro veškeré služby, kde dochází k předávání informací hlasovou formou. Nejčastěji Linku 900 užívají provozovatelé pro služby věštění, esoteriku, poradenské činnosti (právní, lékařské, technické podpory), zadávání inzerce a rezervací, či služby pro dospělé.
Další výhodou této služby je možnost poskytování těchto služeb i v zahraničí. Nejčastější rozšíření je na Slovensko, dále Rakousko, Polsko a ostatní státy. V každém státě jsou trochu jiné podmínky zpoplatňování spotřebitelů pomocí Linky 900, ale jsme připraveni službu zřídit i v zahraničí.
Kolik stojí spotřebitele hovor?
Hovor je účtován spotřebiteli za každou započatou minutu částkou od 8 do 95 Kč/min. Nejčastěji se však v praxi užívají tarify od 23 Kč/min výše. Jednotlivý hovor nemá překročit 60 min., ale nebývá výjimkou, že zákazníci volají po této době znovu, aby získali požadované informace.
Co potřebuji pro zřízení této služby?
Z telekomunikačního pohledu není zapotřebí žádný speciální HW či SW. Zájemce o Linku 900 si zvolí tarif, kolik mají jeho zákazníci platit za každou započatou minutu a bude mu přiděleno prémiové číslo 900. Tato linka se zvýšeným tarifem bude zprovozněna u všech telekomunikačních operátorů příslušného státu, kde bude linka 900 provozována. Hovory budou směrovány tam, kam si zákazník určí tzn. GSM, pevnou linku, ústřednu, VoIP, či do zahraničí.
Zákazník by zároveň měl mít reálnou představu, co by na lince chtěl provozovat a kolik minut za měsíc se dá očekávat při zvolené koncové ceně za minutu hovoru, aby se dalo spočítat, že vzhledem k nákladům na jeho inzerci, odměnu operátora předávajícího informace spotřebiteli a nákladů na telekomunikace bude jeho linka výdělečná.
Kde se může zájemce dozvědět více o službě?
Jelikož tyto služby se zvýšeným tarifem (Linka 900) společnost Dial Telecom,a.s. provozuje přes 10 let, máme s touto službou velké zkušenosti nejen po telekomunikační stránce, ale máme spoustu informací i o jejím provozu z pohledu zákazníka. Pokud nevydělává zákazník, nevyděláváme ani my a to je důležité si uvědomit. Z tohoto důvodu zákazníky maximálně podporujeme, a dostávají od nás i informace, které hlavně v počátku jsou mu velmi užitečné, např. kde má/nemá smysl inzerovat, jak motivovat a kontrolovat operátory odbavující hovory spotřebitelů a další. V každém případě se jedná pouze o doporučení z naší strany, jelikož provozovatelem služby je právě zákazník. Zároveň velmi dbáme na to, abychom neprozrazovali informace, které od zákazníka obdržíme a vnímá je jako své know-how.
Děkujeme za rozhovor.
O firmě Dial Telecom, a.s. (Česká republika)
Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě. Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti 4 750 kilometrů v rámci České republiky a 250 km kabelových tras s přibližně 12 000 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze. Ve své síti provozuje Dial Telecom více než 5000 aktivních zařízení s 25 000+ aktivními porty. Kromě optických tras využívá Dial Telecom 1100+ rádiových spojů jak ve své páteřní infrastruktuře, tak i pro úseky posledních mílí.
Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Dial Telecom, a. s., je držitelem certifikátů ISO 9001:2009 se zaměřením na management jakosti, ISO 14001:2005 pro kvalitu environmentálního managementu a ISO 27001:2006 pro řízení informační bezpečnosti, tedy ochranu citlivých informací před neoprávněným přístupem.
Více informací na: www.dialtelecom.cz
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Jak reagovat na konec smlouvy s dodavatelem? Pozor na vyšší ceny
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Flotilové pojištění ušetří firemní finance i starosti, které se týkají služebních i soukromých cest
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna