Eurozóna - spotřebitelská důvěra v září mírně stoupla
Po několika měsících, kdy se spotřebitelská důvěra snižovala, došlo v září k mírnému zlepšení (o 1,3 bodů na -6,4 bodů). Hlavním důvodem je dle nás vnímání spotřebitelů ohledně brexitu, kdy došlo k uklidnění situace a spotřebitelé tak nyní nevnímají rizika tak výrazně.
Problém je, že rizika brexitu se v tuto chvíli pouze odložily do budoucna. Jinými slovy si Británie rozhodnutím odložit oficiální zahájení procesu vystoupení z EU získala čas, aby mohla snížit ekonomické škody. Problém je ten, že se tak jen negativní dopady odložily na příští rok, kdy situace kolem brexitu dle nás sníží růst HDP eurozóny o 0,2-0,3 procentního bodu. Británie proces vystoupení z EU oficiálně začne v lednu nebo únoru.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři