Někteří investoři mají informační náskok, který nedoženete
K orientaci na trhu je dobré vědět, jak se jednotliví účastníci chovají, jak rychle se dostanou k informacím a jak se tyto informace promítají do cen akcií.
Investoři mají přístup k informacím o firmách prostřednictvím různých analytických reportů. Jenže většina informací, které se už dříve projeví v ceně akcie, nepochází z těchto zpráv, ale z interního výzkumu hedgeových a podílových fondů. Právě tyto fondy svým chováním utvářejí ceny akcií.
Nathan Swem z University of Texas porovnal chování 1 500 hedgeových fondů a stejného množství podílových fondů s informacemi, které se později projeví ve veřejných investičních doporučeních (ta zahrnují změnu doporučení a cílové ceny).
Hlavním Swemovým zjištěním je to, že zatímco obchody provedené hedgeovými fondy předjímají zlepšení nebo zhoršení doporučení, u podílových fondů to neplatí.
Ale pozor! Prokázalo se, že i tak nově vydaná doporučení obsahují nové informace, s kterými nepočítali ani manažeři hedgeových fondů. V průměru totiž akcie s novým pozitivním doporučením posílí o 3,1 %, ta s negativním doporučením o 3,8 % oslabí.
Swem zjistil ještě jednu zajímavou věc. Zatímco podílové fondy po vydání lepšího doporučení nakupují, hedgeové fondy začnou naopak prodávat. Jsou to tedy opět hedgeové fondy, u kterých se předpokládá, že jsou o krok napřed. Prokázalo se, že dříve informovaný investor těží na trhu z jednání později informovaného investora a že také může dříve opustit daný obchod.
Na závěr Swem zveřejnil graf, který ukazuje, jaké akcie drží hedgeové a podílové fondy podle toho, kolik je pokrývá analytiků. Je jasné, že číslo u obou nejdříve roste a později klesá s růstem počtu analytiků proto, že největší množství firem pokrývá doporučeními mezi 15 a 25 analytiky. Z grafu je však patrné, že hedgeové fondy drží více akcií, které pokrývá menší počet analytiků. Zřejmě právě proto, že mají o firmách a jejich akciích vlastní informace.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.09.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
18.09.2024 Klíčový okamžik pro globální ekonomiku: Sníží…
16.09.2024 Cena ropy je nejnižší za poslední 3 roky.
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Snaha o navrácení lesku Barbie v době klesajícího prodeje. Barbie telefon jako tahák sezóny?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři