(Kurzy.cz)
Tržby Googlu ve 2Q překonaly odhady díky robustní poptávce po reklamě
Počet prokliků na reklamy na YouTube, vyhledávání a dalších stránkách populárního vyhledávače stouply ve 2Q o 33%.
Průměrné ceny klasických reklamních spotů ve 2Q poklesly o 6%. Chytré mobilní telefony tlačí cenu reklamy dolů, protože stále více uživatelů obchází vyhledávací služby Googlu přechodem přes konkrétní aplikace. Odhaduje se, že do roku 2016 poklesne podíl vyhledávání přes Google z 83% v roce 2012 na cca 64%.
Pokles cen byl ve 2Q v meziročním srovnání pomalejší než v 1Q, kdy ceny poklesly o 9%. Ceny na smartphonech byly o 57% nižší než u klasických stolních zařízení.
Provozní náklady Googlu ve 2Q stouply 25% na 5,58 mld. USD. Firma přijala v průběhu kvartálu 2000 nových zaměstnanců, což zvýšilo celkový stav na 52 000. Kapitálové výdaje rostly o 300 mil. na 2,65 mld. USD.
Akcie Googlu na výsledky reagovaly v poobchodní fázi dne růstem o cca 3%.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
14.11.2024 Dosáhne Bitcoin 100 000 USD do konce roku?
13.11.2024 Jaké je hlavní využití ekonomického kalendáře?
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Miroslav Novák, AKCENTA
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?