ZUNO (ZUNO)
Bankovní okénko  |  23.04.2014 10:30:44

Byli jste své bance nevěrní? Nejste sami

Časy, kdy si klient otevřel účet v jedné bance a v průběhu let na tom nic nezměnil bez ohledu na to, zda se podmínky dané banky zlepšily, nebo zhoršily, jsou už minulostí. S příchodem nových bank se postupně zvýšila konkurence na bankovním trhu a tím více získává klient.

Podle průzkumů společnosti SC & C loni změnili banku dvě procenta klientů, což je hodnota odpovídající i předcházejícímu průzkumům z minulých let. Co je však novým trendem, až 13 procent respondentů si loni otevřelo účet v další bance. Je to důsledek větší konkurence i rostoucí finanční gramotnosti obyvatelstva.

Není problém si během několika minut porovnat nabídky více bank. I naše zkušenosti potvrzují tento trend. Mnozí z nových klientů mají už existující účty v jiných bankách.

A co je k tomu vede? Další účet si otevřou, ať už proto, aby si v dané bance požádali o úvěr, nebo do druhé banky přesunou část svých úspor. Zaprvé, aby se jim lépe zhodnocovaly, a zadruhé lidé v dnešní době chtějí rozložit riziko a nemít všechny úspory na jednom místě.

Proč tedy změnit banku? 61 procent respondentů si nemyslí, že by jim změna banky přinesla výrazný profit. Buď nedostali lepší nabídku, než je jejich současná, nebo je dokázala banka motivovat k tomu, aby zůstali. A velká část z nich je přesvědčena, že rozdíly mezi nabídkami bank jsou zanedbatelné. Je to ale pravda?

Hodně zákazníků nemá ani přesnou představu o tom, kolik je vlastně stojí běžný účet a že jsou na trhu banky, které mají účty úplně zdarma. Podle nedávného vyhodnocení klientského indexu zaplatili klienti bance za používání svého účtu v posledním čtvrtletí průměrně 179 měsíčně. Není to sice žádná závratná částka, ale za rok si za to můžete koupit třeba drobnou elektroniku.

V dražších bankách mohou byt tyto náklady ještě vyšší. Na trhu přitom existují i pro většinu klientů alternativy, se kterými nezaplatí ani korunu. Je těžké říct obecně, že ten či onen účet je nejvýhodnější, ale při konkrétních parametrech se už srovnávat dá.

Podle parametrů jako jsou vklady, platby nebo výběry z bankomatů se už dá poměrně přesně určit seznam výhodných nabídek. Neméně důležitými jsou však i další faktory: jak rychle se k penězům dostanete a zda musíte na pobočky nebo uděláte vše online. Důležité je také to, jak banka zhodnocuje peníze, které zrovna klient nevyužívá anebo jak vůbec se zákazníky banka komunikuje – jestli otevřeně, nebo má skryté podmínky a poplatky.

Mnozí lidé si asi řeknou, že za těch "pár korun" mi ta byrokracie nestojí. Nejprve rušit všechny nastavené platby a inkasa v původní bance a pak je znovu nastavovat v nové. Změnu banky ovšem usnadní kodex mobility klientů, který zastřešuje Česká bankovní asociace. Přistoupila k němu většina bank v České republice.

Klient vyplní formulář, odevzdá jej své nové nebo původní bance a banky na základě tohoto kodexu mobility přesunou klientovy platby z původní do nové banky. Klient se může rozhodnout, zda si starý účet nechá nebo zruší. Banky si v souvislosti s přenosem účtu nesmí účtovat žádné poplatky. Změna tedy není tak složitá, jak by se mohlo zdát.
Juraj Karabínoš

Juraj Karabínoš

Produktový expert online banky ZUNO

Od roku 2013 působí v online bance Zuno jako produktový expert na účty, spořicí produkty a pojištění pro Českou republiku a Slovensko. V této funkcí je zodpovědný za nastavení produktové nabídky pro stávající i nové klienty a také tvorbu analýz a statistik v oblasti účtů, spořících produktů a pojištění. Do Zuno nastoupil v září 2009 během studia na univerzitě, absolvoval trainee program a následně působil na několika pozicích v rámci produktového oddělení banky. Je absolventem Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislavě, kde získal magisterský titul v studijním programu Manažerská matematika.

Logo ZUNOOnline banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .

30.04. 13:23  Zuno - (valenta)
26.04. 22:32  Varování před ZUNO (Jaromír)
Diskuse je uzavřena






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688