Největší světoví výrobci automobilů za rok 2012 dle OICA
Organizace
OICA (Organisation Internationale des Constructeurs d´Automobiles) vydala
report založený na finálních údajích produkce aut z roku 2012, ve kterém
identifikuje 10 největších světových výrobců automobilů. Výsledky reportu jsou
založeny na celkové produkci osobních aut, lehkých užitkových vozidel a těžkých
nákladních automobilů. Tento vylepšený model nabízí lepší pohled na podíl té
které společnosti na celosvětové produkci automobilů v daném segmentu a to
z toho důvodu, že u některých výrobců hraje prim produkce malých vozidel,
zatímco jiné společnosti mohou profitovat primárně z prodeje automobilů
nákladních. Kupříkladu GM (General Motors) nedávno představila model lehkého
užitkového automobilu pro rok
Za rok
2012, poté co v roce 2011 zaostala za automobilkami GM a Volkswagen, se
podařilo první místo v žebříčku světových výrobců uzmout společnosti
Toyota Motor Corp., jež v minulých letech pravidelně soupeřila o post
světového TOP producenta automobilů právě se společností General Motors
Co.
Celkově desáté
místo v žebříčku patří francouzské společnosti Renault. Dohromady vyprodukovala 2.676.226 vozidel, z čehož
osobních automobilů 2.302.769 (nejméně ze sledovaných deseti) a lehkých
užitkových vozidel (LCV) 373.457, na tomto poli získala devátou příčku.
Meziročně se její produkce oproti roku 2011 snížila o 5,3%. Podobně jako jiní
výrobci společnost Renault neprodává své vozy ve Spojených státech. Důvodem je
neúspěšná spolupráce s firmou AMC, jež v osmdesátých letech vyústila
v prodej 46% podílu firmě Chrysler.
Deváté
místo obsadila automobilka Suzuki,
s celkovou produkcí 2.893.602 vozidel. Z toho osobních automobilů
bylo vyrobeno 2.483.721 (deváté místo) a 409.881 LCV, kde jí patří osmá příčka.
Meziročně si polepšila o 6,2%. Na celkovém výsledku se negativně podepsala
událost z loňského srpna, kdy zkrachovala odnož společnosti, Suzuki Motor
of America. Podobně jako u Renaultu tvoří produkci osobní automobily a lehká
užitková vozidla.
Osmá příčka
patří francouzské automobilce Peugeot S.A.,
jež si oproti roku 2011 pohoršila o markantních 18,7%. Celková produkce činila
2.911.764 vozidel, přičemž osobních automobilů bylo vyrobeno
Na sedmém
místě se umístil japonský výrobce Honda.
Produkce vozidel tohoto, v Japonsku třetího největšího, výrobce vzrostla
v minulém roce markantně o 41,3% na celkových 4.110.857 vozidel.
Z toho osobních 4.078.376 (5.příčka) a LCV 32.481 (ze všech až 29.místo).
Výkonu tohoto výrobce pomáhají rostoucí prodeje v U.S. V srpnu
letošního roku připadalo na prodej Hondy tamtéž 11% trhu s automobily.
Současně se produkty této automobilky ve Spojených státech umístily na 4.,5. a
šestém místě v žebříčku oblíbenosti. Vůdčí pozici ve škále nabízených
vozidel zaujal v srpnu letošního roku model Civic, jehož prodej
v U.S. vzrostl oproti stejnému období loňského roku o 58%.
Šesté místo
patří překvapivě automobilce Nissan.
Celková produkce dosáhla v loňském roce 4.889.379 kusů, z čehož
3.830.954 (šesté místo) bylo osobních automobilů a 1.022.974 vozidel LCV
(celkově páté místo). Meziročně si Nissan polepšil o 5,6%. Minulý měsíc byl pro
automobilku Nissan historicky vůbec nejúspěšnější, když se mu ve Spojených
státech podařilo prodat 120.498 vozidel.
Pátá příčka
patří americkému Fordu
s celkovou produkcí 5.595.483 vozidel, z čehož 3.123.340 bylo
osobních (sedmé místo v segmentu) a 2.394.221 vozů LCV (druhá příčka
v segmentu). Meziročně si Ford polepšil o 1,4%. Dle prohlášení vedení
automobilky byl říjnový maloobchodní prodej automobilů Ford v letošním
srpnu nejlepší od roku 2006. Automobilce Ford, jejíž velká část produkce je
situována ve Spojených státech, patří na americkém trhu prodeje automobilů
14,7%.
Velmi úspěšné
období má za sebou také jihokorejská automobilka Hyundai, jejíž výroba meziročně vzrostla o 7,7%. Celkově bylo
vyrobeno 7.126.413 vozidel, přičemž prim hraje divize osobních automobilů
s 6.761.074 milióny kusů (třetí místo). Divize LCV vyprodukovala 279.579
vozidel. V minulém měsíci Hyundai ohlásil, že srpnový prodej vozidel
v U.S. dosáhl vůbec nejvyšší úrovně vůbec s celkovým počtem 66 tisíc
prodaných kusů. Hyundai navíc patří do
elitního týmu čtyř světových top producentů vyrábějících velké dálkové autobusy
s celkovou produkcí 15.470 kusů.
Třetí
příčku obsadil německý výrobce Volkswagen
s celkovou produkcí 9.254.742 vozidel, z čehož v divizi osobních
automobilů zaujímá první příčku s celkovými 8.576.964 vozy. Výroba LCV
vozidel dosáhla v loňském roce 486.544 kusů (sedmé místo). Meziročně
zvýšil VW produkci o 8,6%. V celosvětové produkci osobních automobilů drží
německý výrobce první příčku již od roku 2011. Na druhou stranu, bráno
s ohledem na produkci všech vozidel ve všech segmentech, si Volkswagen
oproti roku 2011 pohoršil a spadl celkově na třetí místo poté, co první příčku
převzala japonská Toyota s 2 milióny vozů navrch.
Druhé místo
celkově patří za rok 2012 americkému výrobci General Motors, který se stal s celkovou produkcí 2.658.612
kusy největším světovým výrobcem vozů LCV. Divize osobních automobilů
vyprodukovala 6.608.567 automobilů (čtvrté místo) a meziročně se produkce GM
zvedla o 2,8%. Americký výrobce se může pochlubit vysokým zastoupením
v Číně, kde zaměstnává až 35 tisíc zaměstnanců. Za prvních osm měsíců
stávajícího roku hlásí automobilka GM nárůst prodejů v U.S. o téměř 10%.
A konečně. Světovou jedničkou s celkově vyrobenými 10.104.424 kusy se v roce 2012 stala japonská automobilka Toyota. Meziročně se výroba této automobilky zvedla o 25,5%. Divize osobních automobilů vyrobila celkově 8.381.968 vozidel (druhé místo po VW) a lehkých užitkových vozidel bylo vyrobeno 1.448.107 kusů. Prvního místa se Toyotě podařilo dosáhnout navýšením produkce mezi roky 2011 až 2012 o více jak 2 milióny vozů. Toyotě patří s 250 tisíci vozy také páté místo mezi všemi světovými výrobci, co se produkce těžkých nákladních automobilů týká.
Naši zkušení makléři se na kapitálových trzích pohybují již mnoho let a dokáží poradit i ve složité situaci. Přistupujeme ke každému klientovi individuálně, ať již se jedná o začínajícího investora a tradera nebo o zkušeného burzovního profesionála.
Jsme vždy připraveni Vám poradit s implementací konkrétních obchodních strategií, kterým důvěřujeme a které mají svou historii. Tam kde ostatní utíkají z boje, my vidíme příležitost.
Pro více informací navštivte www.hbpartners.cz
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.
- Výpočet čisté mzdy v roce 2021 i v předchozích letech, změny v roce 2021
- Daňové přiznání v roce 2020 i za rok 2019. Změny kvůli koronaviru, platby daní 2020, vysvětlení pojmů i povinností, formuláře zdarma.
- Kalkulačka DPH - výpočet DPH pro rok 2019 i pro roky 1993-2018
- Daň z příjmů v roce 2020, změny kvůli koronaviru i daňové přiznání za rok 2019
- 2025 - Rok 2025. Co nového bude v roce 2025 ve financích?
- Daň z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti za rok 2019 a v roce 2020, změny při podání daňového přiznání za rok 2019 kvůli koronaviru
- Kalkulačka splátky půjčky dle úroku
- Nezaměstnanost v ČR, vývoj, rok 2020, Míra nezaměstnanosti v %
- Kalkulačka silniční daň - výpočet silniční daně za rok 2020
- Příspěvek na bydlení v roce 2021 - Kalkulačka
- Čísla účtů pro placení daní v roce 2020
Prezentace
03.03.2025 Xiaomi má úžasný fotomobil. Ti nejrychlejší…
27.02.2025 Ferratum: Banka budoucnosti v tvém mobilu?
24.02.2025 České firmy stále častěji místo banky…
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Přirozená korekce, nebo obrat na trhu? Ceny pomerančového džusu na burze klesly o 37 procent
Petr Lajsek, Purple Trading
Pohonné hmoty pod 35 Kč za litr? Díky Trumpovi možná již brzy!
Mgr. Timur Barotov, BHS
Investiční mistři odkryli své tahy: Kde teď sází Buffett a další legendy?
Ali Daylami, BITmarkets
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlatý býk je k nezastavení: Zlato překonalo hranici 2 900 USD
Miroslav Novák, AKCENTA
ČNB v únoru snižuje úrokové sazby, ale s jejich dalším poklesem bude velmi opatrná
Charu Chanana, Saxo Bank
Scénář obchodní války 2.0: Co to znamená pro vaše portfolio?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři