OVB Vstřícná banka: Česká spořitelna se o klienty OZP stará
V prvním čtvrtletí roku 2013 se dle klientského ratingu OVB Vstřícná banka stala Vaše banka Česká spořitelna nejvstřícnější bankou vůči osobám se zdravotním postižením, kteří Českou spořitelnu také nejlépe hodnotí. Česká spořitelna tak získala od osob se zdravotním postižením hodnocení 85 procent. Zeptali jsme se zástupce České spořitelny Kláry Pačesové z tiskového oddělení, jak hodnotí tento výsledek a co pro OZP do budoucna připravují.
1) Česká spořitelna se stala na základě
hlasování osob se zdravotním postižením nejvstřícnější bankou vůči této skupině
osob. Je nejvyšší umístění v této kategorii pro Vás překvapením? A jak si
přízeň osob se zdravotním postižením vysvětlujete?
Výsledku
hlasování si velmi vážíme a vnímáme ho jako ocenění našich aktivit, které pro
osoby se zdravotním postižením děláme.
Každý
klient je pro nás velmi důležitý. Respektujeme, že každý má svoje individuální
potřeby, a proto se snažíme zdravotně postiženým klientům vyjít vstříc tak, aby
mohli naše služby pohodlně využívat. Na vstřícném přístupu k lidem se zdravotním postižením
pracujeme dlouhodobě a systematicky. Spolupracujeme s několika
organizacemi, které se zabývají podporou specifických potřeb této skupiny
našich spoluobčanů.
Společně s Českým
červeným křížem školíme své zaměstnance v pobočkách ve správném přístupu ke klientům
se zdravotním postižením, k seniorům a také v oblasti první pomoci. Do
konce roku 2013 chceme proškolit až 800 zaměstnanců. Rovněž spolupracujeme s
Pražskou organizací vozíčkářů (POV), která mapuje naše pobočky a bankomaty z
hlediska bezbariérovosti. Na základě jejich doporučení místa
přizpůsobujeme občanům na vozíku nebo i rodičům s dětskými kočárky. V současné
době máme 383 bezbariérových poboček po celé ČR, což je více než polovina všech
našich obchodních míst. Sjednocená organizace nevidomých a slabozrakých ČR
(SONS) zase vytipovala další desítky lokalit, které jsou vhodné pro umístění
audio modulů, které usnadňují obsluhu bankomatu slabozrakým a nevidomým
klientům. Dnes již máme 136 takto upravených bankomatů. Lidé s handicapem,
kteří nemohou obsluhovat bankomat, také vyberou hotovost zdarma v našich pobočkách.
Osoby se zhoršeným zrakem si mohou v pobočce zapůjčit brýle.
2) I dle našeho průzkumu bank jsme
vyhodnotili Českou spořitelnu jako banku, která věnuje osobám se
zdravotním postižením největší pozornost. Co do budoucna připravujete za
novinky vztahující se ke zlepšení dostupnosti a služeb pro OZP?
Nadále pokračujeme v odstraňování všech
bariér tak, abychom se stali vstřícnější bankou a přátelským místem nejen pro
lidi s handicapem. Společně s POV budeme tedy dále pokračovat
v mapování přístupnosti našich poboček a bankomatů, trvá i naše spolupráce
se SONS a také školení našich zaměstnanců v rámci projektu Přátelská místa
s ČČK.
Právě projekt Přátelská místa pro nás má v současné
době vysokou prioritu, protože se domníváme, že pro lidi s handicapem je
často mnohem důležitější samotný přístup zaměstnanců než odpovídající technické
vybavení poboček a bankomatů. Dovednost komunikace s lidmi s různým
druhem znevýhodnění, znalost jejich specifik a schopnost jim poskytnout
kvalitní první pomoc jsou nenahraditelné. Podle informací od ČČK jsme první
finanční instituce, která se do projektu Přátelská místa zapojila a vzdělávání
pracovníků poboček se tak věnuje soustavně.
3) Mají pro Vás výsledky této resp.
obdobných průzkumů a anket zpětnou vazbu, díky které můžete zjistit, jak jste
ve své snaze úspěšní, resp. v čem svoji práci vůči OZP zlepšit, či kde naopak
máte rezervy? Jakým způsobem vymýšlíte či upravujete své služby pro OZP? Je
tato skupina osob předmětem strategických a významných rozhodnutí vedení banky?
Ano, výsledky
takovýchto průzkumů představují cenný zdroj informací a hodnotnou zpětnou
vazbu, která ukazuje, jakým směrem bychom se měli do budoucna vydat a co v
přístupu ke zdravotně postiženým, kteří jsou pro nás důležitou cílovou
skupinou, ještě vylepšit.
Další zprávy o bankách
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Kámen úrazu – někteří potřebují půjčky na pokrytí běžných potřeb, jiní spoří ale neinvestují
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun