(Kurzy.cz)
Samsung ve 4Q zdvojnásobil tržní podíl na trhu tabletů. Celkově se ve 4Q prodalo 52,5 miliónů zařízení
Největší tržní podíl v tomto segmentu patřil ve 4Q produktům společnosti Apple se 44procentním zastoupením. Tržní podíl americké firmy poklesl z 52% ve 4Q11 respektive 46% ve 3Q12. Firma prodala celkem 22,9 miliónu iPadů v posledním čtvrtletí.
Druhá příčka patřila jihokorejskému Samsungu se 15%, což představuje více jak dvojnásobné zlepšení oproti poslednímu čtvrtletí roku 2011 a stagnaci oproti 3Q12. Samsung umístil na trhu ve 4Q celkem 7,9 miliónu zařízení.
Do pomyslné medailové trojice se dostal ještě Amazon s podílem na úrovni 12% (8,3% ve 3Q12 respektive 16% ve 4Q11).
Do první pětice se nevešel tablet od Microsoftu s poklesem prodejů na méně než 900 000 zařízení a to i přesto, že operační systémy od této firmy celosvětově podporují plných 90% klasických PC.
Vysoký růst zájmu o tablety pramení především z představení nových modelů, snížení cen a z efektu vánoční nákupní sezóny.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.12.2024 Apple iPad je rekordně levný, vyjde teď jen na 8
17.12.2024 Začínáte s kryptoměnami? Binance je ideálním…
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
John J. Hardy, Saxo Bank
Šokující předpověď - Nvidia dosáhne dvojnásobku hodnoty Applu
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Mgr. Timur Barotov, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Inflace v listopadu 2024: Jakou investiční strategii zvolit?
Miroslav Novák, AKCENTA
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
S návratem Donalda Trumpa zlato prudce klesá. Trhy zachvátila pozitivní nálada
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory