Průzkum: Hoteliéři odmítají služby slevových portálů
PRAHA (MEDIAFAX) - Systémy slevových portálu odmítají provozovatelé hotelů, využívá ho pouze 30 procent z nich. Podle názoru hoteliérů slevové akce nepřinášejí více opakovaných hostů a zároveň snižují loajalitu stálých klientů, informovala ve středu Asociace hotelů a restaurací ČR (AHR ČR).
Po průzkumu využití slevových portálů a jejich dopadu na úroveň kvality služeb v České republice, se podobný průzkum uskutečnil také na evropské úrovni. Z výsledků vyplývá, že hoteliéři mají jednotný názor - masové a dlouhodobé využívání slevových portálů vede k úbytku opakovaných hostů a během kampaně dochází ke zhoršování hodnocení hosty na recenzních stránkách až o 10 procent.
Ve většině případů se provize slevových portálů pohybuje v rozmezí 21 až 30 procent z celkové částky. Mezi hlavní rizika využívání těchto nástrojů patří podle AHR ČR vysoké distribuční náklady, dlouhodobé snižování loajality zákazníků k danému zařízení, negativní dopad na hodnocení kvality služeb prostřednictvím recenzí hostů a minimální konzumace hostů nad rámec předem zakoupených služeb ve speciálních slevách.
"Dlouhodobé využívání těchto systémů se promítne do kvality poskytovaných služeb. Řada hoteliérů zprvu chápala slevové portály především jako výhodný marketingový nástroj, avšak vzhledem k cenám, za které se služby na portálech prodávají, a účtovaným provizím je to relativně drahá forma propagace," uvedl za Asociaci hotelů a restaurací ČR Václav Stárek.
Jan Soukup, soukupj@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři