Prodej automobilů v USA znovu pod očekáváním
Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek dosáhl jen 11,45 milionů a výrazně zaostal za očekáváním 12,08 milionů a 11,8 milionů v květnu. Většina analytiků se domnívá, že bude roční prodej v roce 2011 na dolním konci očekávaného rozpětí 13-13,5 milionů.
Prodej GM meziročně rostl o 10,2% na 215,4 tisíc, u Ford Motor se zvýšil o 13,6% na 194,1 tisíc ale oba výsledky zaostaly za odhady. Chrysler vykázal 120,4 tisíc prodaných vozidel a robustní meziroční nárůst o 30,2%. Podíl tuzemských značek na trhu v červnu vyskočil o 3,7% na 50,1%.
Další pokles prodejů při nedostatku nabídky zaznamenaly největší japonské automobilky. Toyota zaznamenala meziroční pokles 21,1% na 110,9 tisíc jednotek. Prodej Honda Motor zpomalil o 21,3% na 83,9 tisíc, zatímco Nissan reportoval nárůst o 11,4% na 71,9 tisíc jednotek. Korejské automobilce Hyundai rostla poptávka o 15,6% na 59,2 tisíc, sesterské Kia o 41% na 45,0 tisíc jednotek. Výborné výsledky opět vykázala značka Mitsubishi, červená čísla Subaru a Isuzu. Podíl asijských značek na severoamerickém trhu meziročně klesl o 4,9% na 40,1%.
Evropským automobilkám se tradičně dařilo a rostl i podíl na trhu. Prodej VW meziročně vyskočil o 35%1na 28,4 tisíc, BMW vzrostl o 15,1% na 26,8 tisíc, Daimler o 19% na 22,6 tisíc, Audi o 17% na 10 tisíc a Porsche o 19% na 2,5 tisíc vozidel. Výrazný procentní vzestup reportovala opět značka Saab a Volvo.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři