Spotřebitelská důvěra Británie se v březnu zotavila
Spotřebitelské důvěra Spojeného království se v březnu zotavila poté, co se před měsícem propadla na nejnižší úroveň v historii. Pozitivně se projevil výhled a výdajové plány. Index NCCI vzrostl o 5 na 44 bodů a následoval propad o 9 na 39 bodů v únoru, uvedl průzkum NBS. Výsledek předčil konsenzuální předpověď 40 bodů. Pokud porovnáme dlouhodobý průměr indexu 80 bodů a 73 bodů před rokem je patrné, že bude trvat velmi dlouho, než se sentiment vrátí na úroveň před recesí.
Ukazatel očekávání stoupl o 9 na 60 bodů a zaznamenal první růst v průběhu sedmi měsíců. Ve stejném období loňského roku dosahoval 106 bodů. Indikátor spotřebitelských výdajů se odrazil z nejnižší hladiny o13 na 66 bodů a zaznamenal první vzestup v letošním roce. Ukazatel současné ekonomické situace vzrostl jen o 1 bod na 21 bodů a setrval na 18- měsíčním minimu.
Další test spotřebitelské důvěry nastane pravděpodobně v dubnu, kdy budou k dispozici data o rozpočtu. Ceny energií a očekávaná změna monetární politiky budou klíčové faktory při testování důvěry v nadcházejících měsících.
NCCI je měsíční průzkum zhruba 1000 britských domácností ohledně současné, budoucí a finanční situace. Hladina 99 bodů odpovídala květnu 2004. Spotřebitelská důvěra nepřímo ovlivňuje spotřebitelské výdaje, které podporuje růst ekonomiky ze dvou třetin.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři