Spotřebitelská důvěra Spojeného království se v lednu zhoršila
Spotřebitelské důvěra Spojeného království v lednu klesla víc, než se čekalo. Situace odrážela prudké zhoršení ukazatele spotřebitelských výdajů v reakci na zvýšení sazby DPH. Mimo to výrazně oslabil ukazatel ekonomické situace. Index NCCI ztratil 7 bodů a klesl na dohled dvouletého minima 47bodů, uvedl průzkum NBS. Ve stejném období před rokem dosahoval 75 bodů a většinový konsenzus předpokládal 50bodů.
Ukazatel očekávání klesl o 10 bodů na 63 bodů, byl pouze o jeden bod výš než listopadové dvouleté minimum. Ve stejném období loňského roku dosahoval 110 bodů. Ukazatel spotřebitelských výdajů se propadl o 20 bodů na dvouleté minimum 70 bodů. Ukazatel současné ekonomické situace smazal 2 body a klesl na dvouměsíční minimum 23 bodů.
NCCI je měsíční průzkum zhruba 1000 domácností ohledně současné, budoucí a finanční situace. Hladina 99 bodů odpovídala květnu 2004. Spotřebitelská důvěra nepřímo ovlivňuje spotřebitelské výdaje, které podporuje růst ekonomiky ze dvou třetin.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři