(Kurzy.cz)
Když je Big Mac lepší než statistický úřad
Na tom, jak nejlépe měřit spotřebitelskou inflaci, se ekonomové neshodují. Rozpory panují ohledně relativních vah jednotlivých komponentů indexu a jejich upravování, způsobu započítávání kvalitativních zlepšení atp. Také spotřebitelům často chybí objektivní pohled. Číňané zvyklí stravovat se v letu u stánků s masovými noky začínají navštěvovat restaurace a přitom si stěžují na stále větší drahotu jídla. Náklady domácností rostou, ale o inflaci se tady nejedná.
Celou zprávu naleznete na serveru Patria Online, a to konkrétně ZDE
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři