Reklamní investice vzrostou o 4,8 pct
V Česku letos agentura očekává reklamní výdaje na úrovni loňského roku. "V České republice je trend vývoje reklamních výdajů poněkud odlišný. Po třicetiprocentním poklesu v roce 2009 reklamní investice i přes právě ukončenou silnou volební kampaň letos stagnují," uvedl ředitel pražské pobočky agentury Petr Majerik. Důvodem menší dynamiky jsou jak škrty v rozpočtech nadnárodních zadavatelů, tak i výpadky u menších klientů.
Pro rok 2011 se v České republice očekává celkově mírný nárůst reklamních výdajů o tři až pět procent. Podle Majerika by se na něm měly podílet zejména někteří menší a střední zadavatelé reklamy nebo společnosti, které se během krize na dva roky téměř odmlčely.
Celosvětový nárůst reklamních výdajů pro příští rok odhaduje ZenithOptimedia na 4,6 procenta. Tento nárůst by se měl ještě více navýšit v roce 2012, kdy bude činit 5,4 procenta. Největší nárůst výdajů do reklamy se očekává u televize - z loňských 39,2 procenta na 41,6 procenta v roce 2012 - a internetu, a to z loňských 12,8 procenta na 16,5 procenta v roce 2012.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři