Makro: Spotřebitelská důvěra Německa bude v září na vzestupu, GfK
Spotřebitelská důvěra Německa by se měla v září nadále zlepšovat ovlivněn přílivem pozitivních makrodat. Ekonomika vykázala ve druhém čtvrtletí největší expanzi od roku 1997, inflace je velmi mírná a pracovní trh stále robustní. Faktory nejistoty ovšem zastupují úsporná rozpočtová opatření a ukončení stimulačních programů. Ukazatel očekávání a budoucí příjmy v srpnu výrazně vzrostl, indikátor výdajové plány stagnoval.
Průzkum spotřebitelské důvěry zhruba 2000 německých domácností společností Gfk Group očekává pro měsíc září zlepšení o 0,1 bodu na 4,1 bodů. Většinový konsenzus předpokládal 4,0 body, po předběžném výsledku 3,9 bodů za srpen.
Ukazatel ekonomická očekávání předvedl v srpnu opět silný růst o 9,8 bodů na 46,6 bodů poté, co vylétl o 31,3 bodů v červenci. To znamená nejvyšší hladinu od srpna 2007 před recesí. Ve stejném období vloni dosahoval -7,5 bodů.
Optimistický výhled ovlivnil indikátor budoucí příjmy, jenž v srpnu vzrostl o 6,9 bodu na 36,0 bodů, po vzestupu o 20,9 bodů v červenci. Ve stejném období vloni dosahoval 8,8 bodů.
Indikátor výdajové plány stagnoval na vysoké úrovni 27,9 bodů poté, co v červenci oslabil o 2,5 bodů. V červnu zaznamenal po čtyřech měsících poklesu významný růst, ovlivněn mistrovstvím světa ve fotbale. Vloni se ukazatel pohyboval na hladině 24,7 bodů.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři