Spotřebitelská důvěra Japonska v dubnu stále na 2,5-letém vrcholu
Náladu japonských spotřebitelů v dubnu podpořil hospodářský výhled, více pracovních příležitostí a s tím spojený výhled příjmů a ochota utrácet. Míra nezaměstnanosti v březnu poprvé za pět měsíců stoupla o 0,1% na 5,0%, avšak dostupnost nových pracovních míst se v ekonomice zvyšovala už třetí měsíc. Průmyslová výroba v březnu zrychlila o 0,3% a kromě února nepřetržitě roste třináct měsíců.
Hrozbou pro japonskou ekonomiku je stále deflace a silný devizový kurz jenu. Ceny v Japonsku nepřetržitě klesají.13 měsíců. Ekonomiku stále podporuje fiskální a monetární stimul doma i v zahraničí, stále postrádá impulz trvalého oživení soukromé spotřeby.
Průzkum úřadu vlády potvrdil, že ukazatel spotřebitelské důvěry Japonska v dubnu vyskočil o 1,1 bodu na 42,0 bodů, hladinu naposledy zaznamenanou v říjnu 2007 před recesí. Hranice 50 bodů odděluje růst od poklesu. Měsíční ukazatel odráží vzorek průzkumu zhruba sedmi tisíc z celkového počtu 47,8 milionů japonských domácností.
Spotřebitelskou důvěru v dubnu podpořil ukazatel zaměstnanosti a živobytí. Ukazatel zaměstnanosti vyskočil o 2,4 bodu až na dvouletý vrchol 38,3 bodů, indikátor živobytí vzrostl o 1,2 na 42,4 bodů a byl nejvýš od června 2007. Klíčový indikátor ochoty utrácet stoupl o 0,2 body na devítiměsíční vrchol 47,0 bodů, ukazatel růstu mezd přidal 0,9 na 40,4 bodů a byl nejvýš od listopadu 2007.
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři