(Kurzy.cz)
CME: výsledky za 1Q 2010 zaostaly za očekáváním
Společnost CME zveřejnila výsledky za 1Q 2010, které na úrovni EBITDA výrazně zaostaly za očekáváním vlivem nižších tržeb a zejména vyšších provozních nákladů. Tržby vzrostly o 5% r/r na 144 mil. USD a byly nižší než naše i tržní projekce (150 mil. USD). Důvodem oproti našemu očekávání jsou zejména nižší tržby z akvizice Media Pro (rozdíl 5 mil. USD), tržby v segmentu TV vysílání a internetu byly téměř v souladu (137 mil. USD vs. oček. 139 mil. USD). Na růstu tržeb se příznivě projevil vývoj měnových kurzů (+6 až 13% r/r), akvizice Media Pro (tržby 6 mil. USD), což více než kompenzovalo pokles tržeb v lokální měně (pokračující slabost reklamního trhu). Celkové provozní náklady se zvýšily o 32% na 143 mil. USD a byly vyšší než náš odhad 134 mil. USD (trh: 132 mil. USD). EBITDA dosáhla pouze 1 mil. USD a výrazně zaostala za naším i tržním očekáváním (16 mil. USD resp. 18 mil. USD). Příčinou jsou nižší tržby a zejména vyšší provozní náklady. Provozní ztráta (-19 mil. USD) byla vyšší než naše i tržní očekávání (rozdíl vznikl již na úrovni EBITDA). Finanční náklady byly vyšší než naše očekávání vlivem nižších než očekávaných kurzových zisků (vliv vnitropodnikových půjček). Ztráta z nepokračujících operací (Ukrajina) činila 4 mil. USD (oček. -9 mil. USD). Čistá ztráta (-42 mil. USD) byla vyšší než naše i tržní očekávání (-15 mil. USD resp. -19 mil. USD) následkem nižší EBITDA a vyšších finančních nákladů.
Na konferenčním hovoru (15:00 hod.) by společnost měla oznámit detailní informace k bulharské akvizici (výhled). Nečekáme, že bude zveřejněn celoroční výhled hospodaření pro všechny země (obtížná viditelnost). CME zopakovala, že ve 2. pol. r. 2010 očekává jednociferný růst reklamního trhu.
US GAAP, kons. (mil. USD) |
1Q10 |
1Q09 |
eAFT |
eTrh | |
143,6 |
5% |
136,3 |
150,4 |
150,2 | |
0,8 |
-97% |
27,7 |
16,1 |
18,4 | |
0,6% |
-10,4 p.b. |
11,0% |
10,7% |
- | |
Provozní výsledek |
-19,1 |
-73% |
-71,3 |
-2,1 |
-3,1 |
Finanční výsledek |
-25,2 |
n.a. |
22,6 |
-7,3 |
- |
Čistá ztráta |
-42,3 |
-5% |
-44,4 |
-15,0 |
-19,1 |
Zdroj: CME, Reuters, ATLANTIK FT
Patrick Vyroubal
Provozní zisk byl ovlivněn vyššími, než očekávanými administrativními a prodejními náklady a náklady na tvorbu programu. Výsledky za 1. kvartál, které jsou sezónně slabší, poukazují na fakt, že trh s TV reklamou je stále na svém dně. Nelze vyloučit mírně negativní reakci trhu.
Václav Kmínek
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Akcie v ČR:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.07.2024 Investujte a vybudujte si dodatečný příjem…
28.06.2024 Překoná zlato historická maxima?
25.06.2024 Streamovací platformy z pohledu investora:…
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Pohonné hmoty zdražují. Čeká nás druhé nejdražší léto v historii?
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Měnící se trh s diamanty: Pravé diamanty nemusí být zcela věčné
Miroslav Novák, AKCENTA
Červnové zasedání bankovní rady ČNB – poslední snížení úrokových sazeb o 50 bodů
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets