Březnový prodej automobilů byl v USA slibný
Březnový prodej automobilů v USA meziročně rostl o 14% a překonal očekávání. Přesto byl výsledek nejlepší od loňského srpna po zavedení šrotovného. Trh pozitivně ovlivnilo jarní počasí. Kromě automobilky Chrysler zaznamenaly všechny velké značky dvouciferný procentní nárůst. Motivační program automobilky Toyota zvrátil negativní trend a obnovil důvěru amerických zákazníků.
Tuzemské automobilky v březnu v USA ohlásily sezónně očištěný prodej 9,05 milionů osobních a LUV vozidel, oproti 7,9 milionů v únoru. Analytické odhady očekávaly ročním tempo 9,0 milionů v rozpětí 8,1 až 9,2 milionů. Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek zrychlil z 10,4 mil na 11,7 milionů, podle údajů Autodata. Většina výrobců očekává po tříletém krizi postupné oživení sektoru. V následujících měsících vidí roční tempo 11,5 až 12,0 milionů vozidel. V roce 2009 se prodalo na americkém trhu 10,6 milionů aut, nejméně od roku 1982 (10,5 mil).
Prodej GM a jeho čtyř stájí Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC v březnu meziročně rostl o 21% na 188,2 tisíc. Konkurenční značce Ford Motor vyskočila poptávka o 41% na 181,5 tisíc vozidel. Také japonské automobilce Toyota vylétl meziroční prodej o 41% na 186,9 tisíc vozidel a zařadila se na druhou příčku v USA. Chrysler klesla pod křídly italského Fiatu meziroční poptávka o 8% na 92,4 tisíc aut. Podíl amerických značek se na severoamerickém trhu snížil o 1,6% na 43,4%.
Automobilce Toyota Motor v březnu rostl podíl na americkém trhu o 2,1% na 17,6% a prodej téměř překonal GM. Model Camry a Corolla/Matrix se znovu vyhouply v počtu prodejů na první a třetí příčku nejprodávanějších značek. Druhou pozici držela Honda Accord. Prodej Honda v březnu stoupl o 22% na 108 tisíc. Nejvyšší nárůst poptávky reportovala automobilka Subaru o 46% a zejména Nissan o 43% na 95,5 tisíc. Model Altima byl v březnu čtvrtý nejprodávanější vůz v USA. Výborný výsledek zaznamenaly opět značky Suzuki a Hyundai. Indická Tata Motor´s a její stáje Jaguar a Land Rover oznámila meziroční růst o 8%. Korejské automobilce Hyundai Group prodej meziročně rostl o 18% na 77,5 tisíc. Podíl asijských automobilek na severoamerickém trhu v březnu vyskočil o 1,8% na 49,5%.
Evropské automobilky se vedly v USA opět dobře ale podíl na trhu meziročně klesl o 0,2% na 7,1%. Prodej VW meziročně vyskočil o 39% na 30,7 tisíc, Daimler o 19% na 20,7 tisíc, BMW o 3% na 21,6 tisíc a Porsche o 3% na 1,9 tisíc..
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Nejlepší Samsung v Česku extrémně zlevnil,...
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři